Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 94  Nästa
Endast tomten är vaken... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Tomtemor letar eter tomtefar. :roll:


19 augusti 2012, 10:24
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Natti på er, tomtar, för nu måste jag sova - hur underhållande ni än är. ;)


23 augusti 2012, 01:29
Moderator
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Natti natt.


23 augusti 2012, 01:31
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
UR VÄGEN!
Nu går jag.


24 augusti 2012, 01:33
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Tack för besöket och välkommen åter!


24 augusti 2012, 01:46
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Klockan är...noll tre och trettiotre piip.


26 augusti 2012, 03:33
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Sova eller bygga?


26 augusti 2012, 03:36
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Hyvää yötä ja nukkukaa hyvin.

"Tuu, tuu tuupakkirulla...


27 augusti 2012, 02:05
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Är det där Tupacs finska smeknamn?


27 augusti 2012, 02:10
Medlem
Inlägg Re: Endast tomten är vaken...
Sökte på "webben" efter min barndoms pedagogiska Palin-spel och fick upp sån här skit...
http://game-4-trans.com/sv/online/Hunting_with_Palin :01:

När det var det här jag ville autodidakt självplåga mitt minne med en stund...
Bild


Dvs de här Palin-spelen var till för att göra självstudier lite mer lustfyllt :02: för att inte i onödan trötta eleven med meningslöst misslyckade prestationskrav :evil: , meningen var att eleven skulle lära sig själv :geek: genom att träna på egen hand för att slutligen nå en logisk belöning med en stimulerande självrättning :geek: det fanns inga genvägar det måste bli rätt innan nästa nivå kunde anträdas :ugeek:

Eftersom de pantade lärarna (iaf de jag hade) inte förstod sig på att det här Palin-spelet var ett ypperligt lärohjälpmedel som inte kunde erhållas från materialrummet med fullständiga klassuppsättningar till samtliga klasser i samtliga årskurser, fick det nu på lärarens villkor bli till ett belöningssystem som gick ut på det att när de mest framstående eleverna var klara med sina uppgifter så gick det bra att roa sig med spelen i väntan på att de tröga idioterna var någorlunda ikapp i kursplaner och vad f-n det nu fanns för skäl till alla de jäkla extrauppgifter med påföljande extra traggelläxor för det som inte hunnits med på lektionstid :evil:

Ursäkta mitt i affekt postade inlägg, men nu när jag satt ord på det här ska det inte vara orsak till mer utebliven sömn längre, inte för det här iaf. Det där spelet kunde man ju titta i stjärnorna efter, minns båda gångerna som jag varit så förbannat duktig att även jag kunde få åtnjuta att i ett tillkämpat lugn och ro en stund ha en stimulerande förkovran innan helvetet bröt loss igen för att de som redan hade skrivböckerna fyllda med guldstjärnor inte kunde hålla igen utan måste bokstavligen slita det så hett åtrådda spelet ur händerna på mig*suck*
:05: :evil: :05:

Först ut med hunden sen kojen :D


27 augusti 2012, 05:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 935 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 94  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron