Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Nej, jag tänkte att två är bättre än en.
Det är väl alltid bra att ha en i reserv och så där? Av allt!


17 augusti 2012, 02:16
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jaså, på så vis. Nja, det är nog med jobb med en, så varför dubbla bördan?


17 augusti 2012, 02:29
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag sitter och dagdrömmer hela dagarna. Om min Älskade :08:


17 augusti 2012, 10:37
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag befann mig i ett sällskap på fyra, men jag var bara ett bihang som de andra skakade av sig. Rummet var dunkelt med neddragna mörkläggningsgardiner. Ljus kom in på sidorna när vinden utanför slet i gardinerna. I rummet var det lugnt. Någon menade att det bara var ett barndomsminne nu.


19 augusti 2012, 14:40
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Jag drömde att jag befann mig i ett sällskap på fyra, men jag var bara ett bihang som de andra skakade av sig. Rummet var dunkelt med neddragna mörkläggningsgardiner. Ljus kom in på sidorna när vinden utanför slet i gardinerna. I rummet var det lugnt. Någon menade att det bara var ett barndomsminne nu.

Dra upp gardinerna och släpp in ljuset och vinden, så kanske det klarnar vem som skakar av sig vem/vilka/vad. Livet pågår här och nu.


19 augusti 2012, 16:49
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag tänkte själv på en meditationsbild i form av en tjärn vars lugna yta inte påverkas av att det blåser en stark vind i trädkronorna omkring.


21 augusti 2012, 22:18
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Mhm... Ja, det var ju en något mer positiv tolkning. Så det där med att bli avskakad av de andra var inte det minsta problematiskt alltså? Du föredrog ensamheten i det mörka rummet där tillvaron kanske egentligen bara var ett gammalt minne? Jag tycker att det låter som en ganska snäv trygghetszon, men det är ju jag det.


21 augusti 2012, 23:13
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det var lugnt inne i rummet, men det blåste en stark vind utanför. Så långt är min tolkning inte alls orimlig. Din tolkning är inte heller orimlig.


21 augusti 2012, 23:33
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Right. Nej, det finns ju sällan bara en sida av saken. Til syvende og sidst handlar det väl om vilket pris man är beredd att betala för vad.

En tjärn är onekligen en tilltalande bild.


22 augusti 2012, 00:07
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Häromnatten drömde jag att jag tämjde en potentiellt farlig vildhäst genom att utstråla lugn och harmoni.

:lol: Det kanske skulle stå i "Dagens hybris"?!


8 september 2012, 19:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron