Re: Vad har du gjort idag?
Nu när det är så pass mörkt ute
skall det minsann provsmaskas en del plommon som jag vet var de växer, innan de om några veckor hunnit fallera till ett fruktigt trottoarmos utanför det staket som jag tror är uppsatt till skydd mot pallande flanörer hmm ...
allt så uppåner nuförtiden
finfina fruktträd sågas ner för att den nyinköpta åkgräsklipparen blivit till något som mest liknar en traktor med släp och som därför får det svårt med att komma runt bärbuskar och frukträd på de små avstyckade tomterna när de nu hindrar den lekfulle lille nybyggaren på sin inspektionsrunda likt en trädgårdsarkitekt som helst skulle spelat golf ... istället
En kväll vid den här tiden förra året var det en sån här gräsklippargrodprins som satte på sin "tik" "hynda" "hona" "barnens mor" "grannfrun" "hemtjänarinnan" eller va det nu för tiden kan kallas ... det var iaf en husbonn som jag känner igen till utseende och maner o.s.v som nu utan skrupler pallat upp "hen" med vilka som helst fasoner på såbordet i sitt växthus, jojo det var mörkare i hamocken uti trädgården om jag säger och växthuset såpass upplyst att jag undrade om det kanske var nå'n filminspelning
(och så fräck är jag nu inte med min kamera att jag dokumenterar allt som kommer i min väg
tji bildbevis alltså
) nu kanske jag ändå har tur och det blir en fruktstund en ostörd sådan på min sena kvällspromenad och min hund är mitt alibi
db