Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Idag har jag lagat till en mustig älgfärsgryta med ugnsstekt potatis och aubergine, majskolv och grönsallad. Jag skall nog gå och värma på resterna nu.

16 augusti 2012, 21:50
Medlem
Den stora matfesten började med bullbiffar (vad annars?). Jag kände mig riktigt manlig när jag tillredde allt i en och samma stekpanna. :07: Den sedvanliga salladen bestod av rivna morötter, äpple, strimlad purjolök, tomat, grön paprika, smulad getost, rostade solrosfrön och olivolja. Dressingen mellan bröden bestod av bostongurka, creme fraiche och chilisås. Ett stekt ägg och stekt potatis (som dessutom långsamt ångkokats mycket varsamt tidigare under dagen). Potatisen kryddades med dragon, curry, paprikapulver, salt och nymalen svartpeppar. Ägget kryddades med cayennepeppar och aningen salt.

Jävlar vilken feast det blev! :08: Särskilt efter att ha levt på ett mål om dagen i form av frukt och grönsaker och hembakt bröd(plus lite rökt korv förstås) i 1-2 veckor.

18 augusti 2012, 03:01
Moderator
Huuuungriiiiig... Att frestas så där var inte riktigt schysst. Men det lät som att du kunde behöva ett rejält skrovmål, så jag får väl unna dig det då.

18 augusti 2012, 03:04
Medlem
Priciiis, jag skulle ju naturligtvis ha utrett samtliga forummedlemmars hungerstatus innan jag skrev :01: och förstås väntat på svar från alla passiva medlemmar. Att jag inte tänkte på det. :P

18 augusti 2012, 03:35
Medlem
Citera:
Kära samtliga forummedlemmar!
Jag har planer på att skriva om min senaste middagsfeast, men måste som ni alla förstås förstår först fråga er hur hungriga herrar och damer forummedlemmar råkar vara i denna svåra stund av härjande finanskriser, så att jag inte ovetandes är så där alldeles otäck och hänsynslös och frestar er mina stackars forumcompadres. Var vänliga ange på en skala från 1 till 10 hur pass hungriga ni är (1 = inte hungrig alls och 10 = sjukt jävla skithelveteshungrig).

18 augusti 2012, 03:43
Moderator
Jag är immensurabelt hungrig på ett komplext vis som skiftar efter åtänkt maträtt, mentalt avstånd från senaste måltid, gastriskt avstånd från senaste måltid och andra faktorer.

18 augusti 2012, 04:06
Medlem
Då sätter jag en tia på vår första tävlande.

Citera:
P.S.
Jag väntar ett år på era svar, så att alla säkert hinner svara.
D.S.

18 augusti 2012, 04:09
Moderator
Idag blir det repris på älgfärsgrytan. Jag känner mig alldeles utsvulten. Fast det kanske beror på att jag bara har ätit popcorn och jordgubbar till frukost. :roll:

19 augusti 2012, 13:44
Moderator
Blir snart fan bindgalen av min aspiga brist på matfantasi. Utom att jag inte orkar vara bindgalen med ett hål i magen.

Här ska man föreställa något slags konstnärssjäl och har ingen fantasi (förmodligen på grund av aspergersjuka). Och fått till en frys typ sist av alla svenskar, oj vad det skulle underlätta mathållningen, och lika litet vet man vad man ska göra med skiten man har fyllt den med heller. Än mindre om man vill ha aptit att äta det också.

30 augusti 2012, 23:03
Medlem
Jag vill äta middag: Är det för sent för det?

2 september 2012, 01:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.