Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Om jag vann pengar och köpte en ö :01:
Skulle ni komma och bo där, med mig och ufo?
Ni fick vara som ni ville, ett krav bara( elakhet förbjudet)
Sen vilken häftig ö. Alla med sina hus, idéer , projekt. Så jäkla häftigt.
Får göra en ö tråd. Vem vill bo, och vilka invånare?
Nu måste jag jobba 8-) vilken jäkla kreativ ö. :D
Massa sköna kompisar!! ;) ha det gott kram / kaninmamma


Intressant idé, men risken är nog ganska stor att vi snart skulle gå varandra på nerverna på en så begränsad yta som en ö - fast det beror förstås också på hur stor (eller liten) ön är.


14 augusti 2012, 14:43
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Lockande idé är det ju. Åtminstone om ön har bro till fastlandet med gott om vacker natur och cykelvägar (även) där.

Men för min del är jag utbränd och sjuk i förmodligen NPF-relaterade saker, och vården av annat än det allra vanligaste har ju havererat, så jag behöver idiottrygga boendeförhållanden och kan inte utfästa mig att uträtta något. Och det skulle hur som helst bli många praktiska saker att ställa om rent privat. Så kanske pensionärshemmet "Västersol" i en variant för udda människor med utrymme att vara som de är vore ett bättre val, utom att där skulle bli ont om jämnåriga. :(


14 augusti 2012, 15:11
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Om den ligger i Yttre Hebriderna eller liknande.


14 augusti 2012, 15:13
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Lockande idé är det ju. Åtminstone om ön har bro till fastlandet med gott om vacker natur och cykelvägar (även) där.

Men för min del är jag utbränd och sjuk i förmodligen NPF-relaterade saker, och vården av annat än det allra vanligaste har ju havererat, så jag behöver idiottrygga boendeförhållanden och kan inte utfästa mig att uträtta något. Och det skulle hur som helst bli många praktiska saker att ställa om rent privat. Så kanske pensionärshemmet "Västersol" i en variant för udda människor med utrymme att vara som de är vore ett bättre val, utom att där skulle bli ont om jämnåriga. :(


Nja, lite för mycke med en öde ö att besätta med allsköns bohag för nördiga behov och kreativa intressen, från sjövägen alltså eller om det är luftballong att försöka bumpa med, kanske zeppelinare är träffsäkrare eller svävare ell.. katapult.

Nej för egen del räcker det med om du Kaninmamma köper en låt säga det kan räcka med en udda udde i tre väderstreck det fjärde väderstrecket går ju att rigga med en landgång över den grävda vallgraven, en grindvakt som delar ut dispenser för varutransporter och ambulance (totalförbud mot snöskotrar och fyrhjulingar möjligen en bandvagn för att kunna unsätta de mest socialfobiska om klimathot etc ställer till det) jo västersol vigt åt Zombie då ... själv lagar jag efter tillgång och utrymme men kan tänka mig en jordkula på högsta punkten (får väl fixa med att sköta åskledaren i ett telegraftorn då så alla kan känna sig trygga där i de spridda omgivningarna)visst det är de som vill ha sällskap ocksådära går det ju att ordna med en medborglig kyrka allternativt församlingshem att sjunga allsång i och kanske ett kurativt umgänge med plats för dagens föreläsning efter en radiolyssning på "ekot", jag är på om det blir en udde då jag annars snabbt tröttas av för små landskap och inte tycker det är så stimulerande med återvändsgränder när jag för min mentala vurbulens velocipedar i alla väderlekar årstider och helst mot ett okänt mål ... vet ju inte men förstår att Schueberird m.fl är cyklande miljövänner och att det därför det kommer behövas någon traktor som plogar mellan bosättningarna så ingen i onödan lämnas åt sitt öde i de väl tilltagna eremitagen med lockande och navelluddande byggeromantiska perpetuum mobiler ...

db


Senast redigerad av dygdig barbar 14 augusti 2012, 18:02, redigerad totalt 1 gång.



14 augusti 2012, 17:58
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Om den ligger i Yttre Hebriderna eller liknande.

Yttre Hebriderna blir bra!

Fan måste googla för att se om det ens existerar ...

db


14 augusti 2012, 18:00
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
dygdig barbar skrev:
Incognita skrev:
Om den ligger i Yttre Hebriderna eller liknande.

Yttre Hebriderna blir bra!

Fan måste googla för att se om det ens existerar ...

db


Ändrar mig till nå'n fjord in i skotska höglandet istället, sorry. Fan måste lära mig gaeliska också å' andra sidan märks nog inte mina dyslektiska besvär då det lär bli en allmän språkförbistring och då till min fördel att bli betraktad som en av majoriteten i "The Crazy Swedes/Suedes"

db


14 augusti 2012, 18:12
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
De talar alldeles utmärkt vanlig engelska i (på?) Yttre Hebriderna också, i alla fall på Barra och Vatersay. Där har jag varit.


14 augusti 2012, 19:17
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
De talar alldeles utmärkt vanlig engelska i (på?) Yttre Hebriderna också, i alla fall på Barra och Vatersay. Där har jag varit.


Jaha nu blir jag nyfiken, har ju bara info ur någon ensamseglarbok av någon ung "spoling" Sebastian Näslund som byggt sin egen fyrameters farkost Arrandir och med den på egen hand gav sig i väg från Bohuskusten någonstans på ett äventyr till bl.a sargasso visades på SVT julen 2004, vill minnas att den unge "vikingaättlingen" (fast han har ett helt annat ursprung än vad namnet antyder, Sierra Leone etc "fegis"!!! :mrgreen: har ju själv aldrig varit längre bort än till Hardangervidda och det landvägen då för fyrtio år sedan :oops: ) valde att undgå det så besvärligt oroliga atlantnordsjövädret och sökte sig inomskärs för att för att kunna bunkra och göra nå'n reparation i lugn och ro och det i säker hamn på skottlands fastland innan han hmm ... har ju boken någonstans :01: (med en god bok behöver man inte resa någonstans förutom att någon gång resa sig för nödiga behov,) men ... vad lever hebriderna på då :o är det fåravel whiskey och såndär lungpaj :shock:

BildSebastian på väg över Atlanten i sin hemmabyggda båt Arrandir. Foto: Sebastian Näslund (vill minnas att han här är väl endast en 24-26? år kommen till åren 2004 alltså)


14 augusti 2012, 20:34
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Vad de lever på? Tja, några är poliser, lärare, affärsbiträden, busschaufförer och sådant... :mrgreen: Fåren har många mest för att hålla landskapet öppet, men det finns säkert de som lever på det också. Mycket hantverk och konst är det ju, och turism. Och så många är det ju inte som bor där överhuvudtaget. Många odlar för husbehoven och har egna höns. Fiske, så klart.

On topic: jävligt tacksam att jag hunnit styra om mina mediciner.


14 augusti 2012, 21:09
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Har ingen spis längre. Det djävla nästan nya elektroniska åbäket som jag betalar extra hyra för bara tvärdog när jag skulle laga middag för att orka med viktiga saker. Ingen propp har gått, ingen inställning är fel (enligt instruktionerna på nätet; de på papper som jag har fått av hyresvärden gäller naturligtvis en annan modell. :05: ) Futtigt problem jämfört med en del andra, och andras, men just därför behöver jag för i helvete inte det här också. Och att som halvt ihjälplågad aspergare med specialkrav ( = krav som man inte kan räkna med respekt för) ta kontakt med en hyresvärd kräver också det extra energi som jag egentligen inte har. :05: :05: :05: :05: :05: :05:


14 augusti 2012, 22:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron