Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Armeniska 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Armeniska
... det där sista sagt bara för att klargöra, inte för att någon har sagt annat här.

13 augusti 2012, 14:41
Medlem
Ja jösses! här sitter jag med tre ordböker engelska <--> ameniska, dom begriper tydligen vad jag skriver
men orden jag får tillbaka via mail finns ungefär en tredjedel att hitta, svårt är det.
Nu har jag dom på skype också! :lol: vilket spännande samtal dom använder armeniska och ryska,
jag svenska och engelska och försöker mig på armeniska via phonetic, men hahaha!!!
Deras ord ändras helt ibland p.g.a gramatiken därför hittar jag dom inte :roll: . det här går ju fan inte :lol:

Måste ha tag på en Armenier i Sverige som kan översätta iaf text.

13 augusti 2012, 15:39
Medlem
Zombie skrev:
Turkarnas folkmord på armenierna är dessvärre inget blaha. Undrar hurdana svenskarna skulle vara mot, säg, tyskar eller ryssar om någon av deras stater hade lagt beslag på hela Göta- och halva Svealand (om än med sedan gammalt mer blandad befolkning – men också det har sina politiska bakgrunder) och skjutit eller torterat ihjäl alla svensktalande som inte lyckades fly. Och sedan vägrade erkänna det ens snart ett århundrade efteråt, utan tvärtom fortsatte göra vad de kunde för att förstöra eller omtolka även de materiella spåren, både kvarstående och arkeologiska, efter svensk bosättning. Och detta med stöd av en omvärld som i stort sett teg ihjäl saken – av den vanliga lojaliteten med (relativa) stormakter.

I trådfrågan kan jag tyvärr inte vara till någon hjälp. Armeniska är ett sådant där språk jag gärna hade velat lära mig i ett liv där jag kunde uträtta något...

blaha blaha

13 augusti 2012, 19:13
Moderator
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Turkarnas folkmord på armenierna är dessvärre inget blaha. Undrar hurdana svenskarna skulle vara mot, säg, tyskar eller ryssar om någon av deras stater hade lagt beslag på hela Göta- och halva Svealand (om än med sedan gammalt mer blandad befolkning – men också det har sina politiska bakgrunder) och skjutit eller torterat ihjäl alla svensktalande som inte lyckades fly. Och sedan vägrade erkänna det ens snart ett århundrade efteråt, utan tvärtom fortsatte göra vad de kunde för att förstöra eller omtolka även de materiella spåren, både kvarstående och arkeologiska, efter svensk bosättning. Och detta med stöd av en omvärld som i stort sett teg ihjäl saken – av den vanliga lojaliteten med (relativa) stormakter.

I trådfrågan kan jag tyvärr inte vara till någon hjälp. Armeniska är ett sådant där språk jag gärna hade velat lära mig i ett liv där jag kunde uträtta något...

blaha blaha

Varför blaha blaha?

13 augusti 2012, 20:33
Medlem
Zombie tycks mena att jag menar att turkarnas folkmord på armenierna är blaha.

13 augusti 2012, 20:51
Moderator
Schueberird skrev:
Zombie tycks mena att jag menar att turkarnas folkmord på armenierna är blaha.

Det tror jag inte att han menar. Men när du nu skriver så där, skulle man kunna tro att det är vad du menar - om man inte visste bättre. Nu vet jag ju bättre, dock.

13 augusti 2012, 20:58
Moderator
Jag tror du också känner mig bättre än att du tror jag tror du menar en sådan sak, Schubbe.

13 augusti 2012, 21:06
Medlem
Har hittat en snäll människa på facebook som hjälper mig att översätta, verkligen roligt att få
kontakt igen efter 4år. Det märks att det är ett tufft land att vara kvinna i, männen var inte
bra mot sina kvinnor tyckte jag redan när jag var där. En ensamstående mamma som söker jobb
har det väldigt svårt, förutom att hon ska göra sitt jobb om hon nu skulle hitta ett, så förväntar
sig i regel manliga arbetsgivare att han ska få knulla henne när han har lust.Bild
Är hon däremot gift och har barn eller ogift utan barn så skulle detta aldrig falla honnom in,
verkligen ett förjävligt beteende, misshandel är också väldigt vanligt!
Deras kvinnosyn tyckte jag inte om att se när jag var där. :(

Detta skrivet av forumets egen manschauvinist! :P

14 augusti 2012, 08:04
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.