Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Om du var en galen forskare 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
sugmundfreud skrev:
Ja! Ett chip som exploderade i fittan/kuken vid otrohet!

:lol:

Kan nog vara lite svårt att få till en tillräckligt liten felmarginal dock. Tänk om det blir falsklarm medan man tvättar sina intimare delar?! Eller av annan anledning vidrör dem.

Och så kanske könsorganen inte alls är involverade vid en faktisk otrohet - kommer syndaren undan då?


8 augusti 2012, 00:20
Medlem
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Incognita skrev:
sugmundfreud skrev:
Ja! Ett chip som exploderade i fittan/kuken vid otrohet!

:lol:

Kan nog vara lite svårt att få till en tillräckligt liten felmarginal dock. Tänk om det blir falsklarm medan man tvättar sina intimare delar?! Eller av annan anledning vidrör dem.

Och så kanske könsorganen inte alls är involverade vid en faktisk otrohet - kommer syndaren undan då?
Ah jag är en galen forskare ju, lite svinn får man ta 8-) .


8 augusti 2012, 00:23
Moderator
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Right. :lol:


8 augusti 2012, 00:24
Medlem
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Om jag var en galen forskare skulle jag uppfinna ett vaccin mot dyxlexi och dyxkalki.
Så jag blev supersmart och kunde läsa allt , för jag älskar att lära mig saker!
Då skulle jag ha ett super bibliotek.
Bjuda hem vänner och prata om den senaste vetenskapen, den nya upptäckta blomman i amazons djungel. Hur man botar sjukdomar, kemiska formler. 8-)


10 augusti 2012, 06:33
Medlem
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Finns det forskare som inte är galna :roll:


12 augusti 2012, 11:14
Moderator
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
kullan skrev:
Finns det forskare som inte är galna :roll:

Javisst, men de är inte särskilt nyskapande. ;)


12 augusti 2012, 12:58
Medlem
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Ron Jeremy skrev:
Uppfinna en egen planet som var bara min, som fungerade exakt som jag ville. Ett eget paradis
som bara dom jag gav personlig tillåtelse skulle få beträda, om någon smet in skulle den
automatiskt upphöra att existera. Allt skulle vara bra och lyckligt, öl annan dryck och alla
sorters mat skulle växa på träd och själva luften skulle innehålla ett ämne som gjorde alla
maniskt lyckliga hela tiden. Om någon skulle få för sig att vara elak, lömsk, svartsjuk t.ex.
eller bete sig illa på annat vis skulle den förpassas till en av planetens 5 månar, där skulle dom
få ställa till jävelskap för varandra tills dom dog.
Arbete och ägande skulle skulle vara förbjudet och resultera i månen enkel biljett!
Planeten skulle vara väldigt demokratisk, min demokrati, min planet, jag är lagen, o.s.v. men
ingen vet vem jag är för då slipper jag arselslickare och fjäsk. Lagarna gäller inte mig då jag
är lagen naturligtvis.
Ett helt liv i ständigt lyckorus och njutning, kan inte bli bättre! Bild Bild

Kanske ett eget multiversum inte vore en dum ide.....

Låter som en underbar plats! ;)


13 augusti 2012, 09:45
Medlem
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Angela Merkel gick från doktor i kvantkemi till sträng Tysk förbundskansler. Det ger viss mad-scientist-poäng tycker jag.

EDIT: http://physicsbuzz.physicscentral.com/2012/08/former-physicist-tops-list-of-most.html


26 augusti 2012, 00:20
Medlem
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Jag skulle forska fram ett serum som gjorde att alla svin på två ben av manligt kön slutar ge sig på minderåriga flickor och utnjyttja dom sexuellt. Serumet skulle även funka på våldtäktsmän.


27 augusti 2012, 16:53
Moderator
Inlägg Re: Om du var en galen forskare
Yetin skrev:
Angela Merkel gick från doktor i kvantkemi till sträng Tysk förbundskansler. Det ger viss mad-scientist-poäng tycker jag.

EDIT: http://physicsbuzz.physicscentral.com/2012/08/former-physicist-tops-list-of-most.html

Ja. Men jag tvivlar på att det att hon gav sig in i politiken kan klassas som den kreatva sortens galenskap, bra för vare sig fysik eller politik. Det skulle då vara för att det behövs politiker med förståelse för vetenskapens villkor och funktion.


27 augusti 2012, 16:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 45 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.