Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Rasism ? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Rasism ?
I Tyskland är framförallt ungdomar och yngre helt öppna med sin rasism. Folk födda på 50 och 60-talen är lite mesiga däremot. Precis som här.

5 februari 2010, 21:30
Medlem
I Tyskland var det inte ungdomar som kallade mig hora utan medelålders och äldre.

Det jag menar är att i Tyskland precis som i USA talar man inte om obekväma saker i pressen osv utan man sovrar och talar bara om sånt som glorifierar ens eget land för på det sättet ser man till att folk inte försöker tänka själv utan sväljer det som presenteras utan att fundera. Iallafall inte längre än till mitt land är bäst och har inga brister alls för de har inte fått informationen om andra länder :)

Å andra sidan är ju Tyskland väldigt tighta med USA och följer deras principer att hålla befolkningen fördummad, så det är ju inte så konstigt att världsnyheter gallras innan de meddelas befolkningen, så att ingen ska börja fundera över hur det egentligen hänger ihop.

5 februari 2010, 22:57
Avslutat konto
Tyskland hatar USA innerst inne. Precis som Japan hatar USA.

6 februari 2010, 00:01
Medlem
Nja därom lär de lärda tvista ..... varför tror du det? Jag har faktiskt upplevt det helt annorlunda. Kanske för att USA hjälpte Tyskland under andra världskriget. I synnerhet många äldre är väldigt tacksamma mot USA och hedrar fortfarande deras hjälteinsats under kriget. Min pappa var ju ung då och var tvungen att gå ut i kriget. Men han hamnade i ett fångläger hos amerikanarna och hade en massa både kul och intressanta synpunkter om livet som krigsfånge. Han ansåg att han haft tur som kommit i fångenskap där grabbarna kunde vara precis de tonåringar de faktiskt var, typ elda fisa när det varit ärtsoppa till middag :)

Att japanerna gör det har jag full förståelse för, det var ju faktiskt USA som släppte atombomben över Nagasaki. En sån grej ger nog faktiskt ett nationellt hat mot landet i fråga.

6 februari 2010, 00:49
Medlem
USA hjälpte tyskarna? :o Kul att bli krigsfånge och förlora? Selektivt minne? Önsketänkande? Hjärntvätt?

Josef3 skrev:
Tyskland hatar USA innerst inne. Precis som Japan hatar USA.
Innerst inne så hatar alla alla, beror på hur hjärntvättad man låter sig vara.

6 februari 2010, 01:10
Medlem
Jag tror inte japan hatar usa när de har så bra samarbete... http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Forces_Japan

fast kanske just därför.. det var ju lite påtvingat iofs :)

6 februari 2010, 01:34
Avslutat konto
lillsanna skrev:
Nja därom lär de lärda tvista ..... varför tror du det? Jag har faktiskt upplevt det helt annorlunda. Kanske för att USA hjälpte Tyskland under andra världskriget. I synnerhet många äldre är väldigt tacksamma mot USA och hedrar fortfarande deras hjälteinsats under kriget. Min pappa var ju ung då och var tvungen att gå ut i kriget. Men han hamnade i ett fångläger hos amerikanarna och hade en massa både kul och intressanta synpunkter om livet som krigsfånge. Han ansåg att han haft tur som kommit i fångenskap där grabbarna kunde vara precis de tonåringar de faktiskt var, typ elda fisa när det varit ärtsoppa till middag :)

Att japanerna gör det har jag full förståelse för, det var ju faktiskt USA som släppte atombomben över Nagasaki. En sån grej ger nog faktiskt ett nationellt hat mot landet i fråga.

Du är en riktigt dum jävla hora, och ett troll.

Alla större tyska städer bombades sönder totalt av de allierade. USA krigade mot Tyskland. Tror du att det blir värre bara för att det är en atombomb? De japanska städerna som inte atombombades jämnades också med marken. Bombningarna av Tokyo var mycket värre än atombomberna.

Du är helt blåst. Okunnig, ful, dum och rasförrädare. ************

Olämpligt uttalande raderat.
/admin

6 februari 2010, 02:17
Medlem
Josef3 skrev:
lillsanna skrev:

Du är en riktigt dum jävla hora, och ett troll.

Och du är Snövit - eller var det Jesus du ville vara?

6 februari 2010, 03:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.