Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
IQ-test, ett sätt att glorifiera judisk autism?
Författare |
Meddelande |
Bmw
Medlem
|
Re: IQ-test, ett sätt att glorifiera judisk autism?
Du är bara avundsjuk på judarnas högre intelligens, det är ingen slump att omkring 30% av alla nobelpristagare är/var judar
|
5 februari 2010, 21:09 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Omkring 3% var judar. Vet inte var du fått 30% ifrån.
|
5 februari 2010, 21:12 |
|
|
Bmw
Medlem
|
|
5 februari 2010, 21:22 |
|
|
lillsanna
Medlem
|
Varför skulle judar ha högre intelligens? Det är väl som hos alla andra, det finns intelligenta finnar och korkade finnar och ändå säger man egentligen bara att finnar är ett supande jävla folk. Och oj, vad generad jag blir för de flesta finnar super betydligt mer än vi svenskar ( här i min lilla byhåla). Usch vilka fördomar jag har, eller kan det vara så att fulla finnar precis som fulla svenskar syns/hörs mer än de nyktra ?? Och länken till som skulle verifiera dina kommentarer http://www.petahtikvah.com/Articles/NOB ... INNERS.htm går till en judisk hemsida som inget hellre vill än att racka ner på araberna. Litet klipp från samma sida som räknar upp arabiska/judiska nobelpristagare: Maybe Arab Muslims should spend a little more time on education and less time on blaming the Jews for all their problems.
|
5 februari 2010, 21:38 |
|
|
Bmw
Medlem
|
Det vet inte jag, även om det spekulerades i en artikel i Nature att orsaken kunde vara att det judiska folket varit utsatt för ett hårt evolutionärt tryck genom historien pga av alla förföljelser och därför har bara de smartaste haft störst chans att överleva och därmed sprida sina gener till nästa generation. Att så stor andel judar är nobelpristagare är väl ett tecken gott som något att de är ganska smarta? Må så vara, men det innebär ju inte att de inte har rätt i sak, dvs antalet judiska nobelpristagare.
|
5 februari 2010, 21:50 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Kan oxå tyda på vilka de tror är smartast, eller varför inte, vilka det är som bestämmer vem som ska få nobelpriset. Att de smartaste judarna har överlevt, tror jag inte på.
|
5 februari 2010, 22:19 |
|
|
lillsanna
Medlem
|
Nej så kan man ju tolka det, men om man betänker att den sidan du länkade till faktiskt bara räknade upp antalet arabiska nobelpristagare och jämförde med antalet judiska nobelpristagare så är det ju rätt uppenbart vad man vill visa, nämligen att judar är intelligentare än araber. Och det i sin tur säger absolut ingenting om judarnas intelligens. Ska man verkligen få objektiva fakta för att det faktiskt förhåller sig på det sättet lär du få hitta en källa som rabblar upp samtliga nobelpristagare i samtliga länder samt deras religiösa tillhörighet.
|
5 februari 2010, 22:49 |
|
|
porslinet
Medlem
|
utan att öht vara insatt i olika folkslags intelligens blir jag fruktansvärt besviken på er som tror att judar som helhet inte _kan_ vara ett smartare folkslag än tex araber. då jag inte är insatt säger jag inte att det är så att judar är smartare men då de inte har exakt likadan genpool skulle det vara extremt ologiskt om judar och araber som helhet vore exakt lika smarta, eller exakt lika långa osv.
argumentet att det finns dumma judar och smarta araber håller givetvis inte heller.
lägg nu inte ord i munnen på mig a la vanliga internetforum. Tack.
|
11 februari 2010, 19:37 |
|
|
lillsanna
Medlem
|
Hej BMW Vet du, för mig får du tro vad du vill, jag tycker det hela är rätt ointressant och har släppt frågan om huruvida judar är intelligentare än araber eller ej!
|
11 februari 2010, 20:21 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Det finns människor som saknar IQ, de flesta gör det inte. Det finns människor som är Judar, de flesta är det inte. Ser du sambandet? Nä givetvis så finns det även smarta araber, du får gärna utveckla det där.
|
11 februari 2010, 22:09 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|