Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Rasism ? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Rasism ?
Citera:
Josef3 skrev i Liebert-tråden:
Rasism är en rättighet. Jag anser att alla mellanbruna och svarta raser är lägre stående. T.ex syditalienare, greker etc. Inte bara turkar, araber och negrer.

Att min hjärna inte är NT hjälper mig bara att kunna acceptera att jag hyser dessa känslor gentemot främmande raser.

De enda raser jag accepterar förutom tyskar/germaner är östasiater.

Jag skulle faktiskt hemst gärna vilja ha en förklaring på vad Josef3 och andra sk ickerasister grundar sina åsikter på. Vad gör färg och födelseort för att basera era åsikter att de är lägre stående, resp lata och annat som somliga kallat invandrare oavsett om det varit asylinvandring eller släktinvandring eller annan orsak.

Min dotters pappa är indier, det vill säga, min dotter tillhörde enligt era kriterier de lägre stående , har jag tolkat det rätt?

Knepigt sätt att basera åsikter på..... jag har kallats hora när folk insett att jag inte adopterat henne (innan dess tyckte de att jag hade ett så otroligt välskapt barn) utan faktiskt fött henne själv, klart man blir hora då som delat säng med en lägre stående.

Detta främst i Tyskland, men det skakade jag av mig, eftersom jag redan hade min åsikt om tyskar klar (trots att hela min släkt utom närmaste familjen faktiskt är tyskar). De är lika obildade som amerikanerna och de flesta i yngre generationen känner knappt till vad judeutrotningen faktiskt var.

Konstigt egentligen, svenska ungdomar vet mer om den saken än tyska ungdomar. Jag tror faktiskt att det även är så att fler svenska ungdomar varit i Auschwitz än tyska ungdomar har...

Så jag bryr mig inte särskilt mycket om tyskars åsikter, men när den där okunniga typen av rasism kryper närmare mig här i Sverige, så blir jag synnerligen illa till mods.

Så PLEASE, ge mig en förklaring så att jag åtminstone kan förstå och acceptera era åsikter, inte känna viljan att sticka kniven i er.

Jag tycker Vadloinks avgångsinlägg var bland det bäst jag läst, önskar jag själv hade kunnat skriva något liknande.

5 februari 2010, 19:45
Medlem
Inlägg Re: Rasism ?
lillsanna skrev:
Jag skulle faktiskt hemst gärna vilja ha en förklaring på vad Josef3 och andra sk ickerasister grundar sina åsikter på.

You fail. Josef3 är rasist.

5 februari 2010, 20:03
Medlem
Ja Josef3 är rasist ;) det har jag förstått, men det finns även de som säger sig inte vara rasister (ickerasister) bla BMW.

Och jag vill ärligt höra hur de kommit fram till sina åsikter. Jag har frågat BMW flera gånger men hon vägrar svara utan säger bara att somliga är så otrevliga, något hon faktiskt inte kan ha en aning om (men det är väl en till ogrundad åsikt, eller så tolkar jag det eftersom hon uppenbarligen inte kan redogöra för vad hennes åsikter grundar sig på).

Nu återstår att se om Rdos och Josef3 och evevtuella andra kan förklara för mig vad deras åsikter grundas på, om de har faktiska orsaker eller om det bara är något de lapat i sig utan att fundera vidare på saken.

5 februari 2010, 20:27
Avslutat konto
Jag har tyskt blod och namn, farfar var österrikare. Rasismen är genetisk hos många tyskar. Jag ska nog flytta till Tyskland förr eller senare. Enda folket förutom japaner jag känner någon som helst samhörighet med på det mentala planet.

5 februari 2010, 20:43
Medlem
:idea: ok det förklarar en hel del. Är det inte jobbigt att vara så obildad så att man sprider en massa ogrundade åsikter utan att kunna ge någon bättre förklaring än att det är genetiskt hos tyskar????

Jag måste haft tur, för jag känner rätt många bildade tyskar också, bland annat min morfar var i motståndsrörelsen för att försöka hindra Hitler i hans framfart.

5 februari 2010, 20:49
Medlem
lillsanna skrev:
(men det är väl en till ogrundad åsikt, eller så tolkar jag det eftersom hon uppenbarligen inte kan redogöra för vad hennes åsikter grundar sig på).

Mina åsikter grundar sig på de konsekvenser den omdömeslösa invandringspolitiken i Sverige fått för det svenska samhället, med gettofiering, ökad brottslighet, kraftigt ökade utgifter för statskassan pga av alla de invandrare, både äldre och nytillkomna som inte har arbeten och måste leva på bidrag. Det är inte invandrarnas fel, de är det svenska politikernas fel.

5 februari 2010, 20:52
Avslutat konto
lillsanna skrev:
:idea: ok det förklarar en hel del. Är det inte jobbigt att vara så obildad så att man sprider en massa ogrundade åsikter utan att kunna ge någon bättre förklaring än att det är genetiskt hos tyskar????

Jag måste haft tur, för jag känner rätt många bildade tyskar också, bland annat min morfar var i motståndsrörelsen för att försöka hindra Hitler i hans framfart.

Min släkt var faktiskt inte nazister om jag ska vara ärlig, utan "Habsburgtrogna". Typ österrikiska småstadshantverkare, musiker och jägare. Alla hade royalistiska namn som Rudolf, Franz, Josef etc och min farfars far drog till och med ut en tand för att slippa spela i nazisternas militärokestrar.

Jag tror ändå att rasism är genetiskt hos många tyskar och folk med tyskt blod. Definitivt så i mitt fall.

5 februari 2010, 21:08
Medlem
Bekymret BMW är att du så här långt inte en enda gång kunnat veriefiera dina påståenden med fakta, genom exempelvis länkar, utan du gör ungefär detsamma som politiker och diverse frälsta/kyrkliga, säger en massa ord utan egentligt innehåll.
Krigarsjäl sa det så bra men jag hittar det inte, men något i stil med:

Det du säger nu är bara en massa ord utan egentligt innehåll. Besvara min fråga istället!

5 februari 2010, 21:12
Medlem
Citera:
Josef3 skrev:
Jag tror ändå att rasism är genetiskt hos många tyskar och folk med tyskt blod. Definitivt så i mitt fall.

Men vet du, det tror inte jag :) Jag gissar mer på att du har en personlig anledning till rasism och att det egentligen kanske inte handlar om någon stor grej men att du tillhör de synnerligen fyrkantiga aspergarna och helt enkelt fastnat i tanken att alla invandrare (utom de du inte kan tänka illa om) är lägre stående varelser.

Skulle faktiskt vara riktigt kul att ta med dig och presentera trevliga invandrare som du om du har bara lite öppet sinne faktiskt kommer inse att du kanske faktiskt fastnat i tankegång om de lägre stående varelserna. Faktum är att jag tar betydligt mindre illa upp av din i många fall helt knasiga uttryck för rasism. Värre är det med de där välsmorda politikertyperna. De skrämmer mig betydligt mer än någon som agerar som du, för sånt har jag sett rätt mycket av och många ggr är de inte alls så skrämmande om man lär känna dem, utan det är en fasad som kan se olika ut hos olika människor :)

Bra mycket värre är de *supertrevliga* människorna som alltid har ett stort leende och aldrig säger rent ut vad de tycker utan lindar in skiten och kastar det efter folk, sårar människor och samtidigt ser till att det inte finns någon möjlighet för dem att få upprättelse, för hur man än gör så kastar de tillbaks skiten på en.

5 februari 2010, 21:22
Medlem
Bmw skrev:
Mina åsikter grundar sig på de konsekvenser den omdömeslösa invandringspolitiken i Sverige fått för det svenska samhället, med gettofiering, ökad brottslighet, kraftigt ökade utgifter för statskassan pga av alla de invandrare, både äldre och nytillkomna som inte har arbeten och måste leva på bidrag. Det är inte invandrarnas fel, de är det svenska politikernas fel.

Instämmer i stort sett. Dessutom tror jag inte att det är möjligt öht att integrera en stor mängd araber och afrikaner. Möjligt att det skulle fungerat om man placerat ut dem en och en bland svenskar, men så funkar det inte. Exemplet USA visar klart och tydligt problemet med att integrera vita och svarta. Det funkar inte där, så varför skulle det funka här?

Denna åsikt har inget med dessa gruppers värde att göra. Jag tror inte på mångkultur. Det är ett misslyckat experiment som kan ge ödestigra konsekvenser.

5 februari 2010, 21:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.