Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att det visade sig att min mormor i alla år hade givit min morfar råttgift istället för kaffe. Förpackningen såg nästan likadan ut som kaffeförpackningen. Huruvida hon varit medveten om vad hon gjort var oklart i drömmen.

Varför drömmer jag något dylikt?! Min mormor hade inga sådana tendenser överhuvudtaget! Någon annan kanske faktiskt hade drivits till det, men aldrig hon.

Kanske är det jag som vill ha henne till någon som sade ifrån mer?


7 augusti 2012, 00:27
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag skulle in på något uteställe, men för att komma in var jag tvungen att fylla i ett personligt utformat test, vilket jag, enligt dörrvakten, skulle klara av lätt. Jag kunde dock först inte fokusera alls och förstod inte ens vad som stod eller vad som var riktiga frågor och vad som bara var nonsens. Till slut identifierade jag i alla fall första frågan, vilken bestod av en lång lista av, vad jag förstod, namn på programmeringsspråk, varav de flesta var sådana som jag aldrig hade hört talas om, som till exempel .b23 och januari.

Etc...

Nästa fråga handlade om vädret i malmö och bolmö [i drömmen skrevs allt med små bokstäver].

I en annan dröm kånkade jag på en stor väska i trånga utrymmen fulla med folk.


8 augusti 2012, 12:41
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att en viss person återberättade en dröm som denne just haft samtidigt som jag såg personen ifråga i den dröm som återberättades: Jag hörde personens röst berätta om sfäriska ytor som bestod av oändligt många trianglar i allt mindre storlekar. De sfäriska ytorna var tillverkade av något som såg ut som mattsvarta, diamantliknande snöflingskristaller. Drömmaren/återberättaren satt och skrapade på ytan, som var alldeles hård och skrovlig och när man zoomade in såg man att den var en fraktal. Vid en viss inzoomningsgrad skiftade perspektivet och jag såg allt underifrån och såg att det var ett slags hylla, byggd helt i glas, vars fack bstod av flera mindre fack (återigen i ett fraktalt mönster) i olikfärgat glas (ungefär som en storpixlad regnbåge).


8 augusti 2012, 12:53
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömmer så konstigt just nu, med både utsättning och insättning av medicin. Inatt drömde jag bl.a. om en stackars elefant som experimenterats med så att huvudet liksom gick omkring för sig själv, utan elefantkroppen. Jag tyckte så fruktansvärt synd om den. Den hade utvecklats som en "kul gimmick", ungefär som att ha en minihund i handväskan. En jättedinosaurie var med i samma dröm, och elefanthuvudet och en liten minidinousaurie och någon gullig liten flygande varelse gjorde sitt bästa för att fly undan från den.


11 augusti 2012, 00:25
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag tror att elefanthuvudfotingen var blå.


11 augusti 2012, 00:27
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Apropå galna forskare kanske...


11 augusti 2012, 01:20
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Ja, så kanske det var.


11 augusti 2012, 01:22
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag hade två le kükks och klippte av den ena.


13 augusti 2012, 03:23
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Men det var väl ändå bra onödigt?

Jag får inte fatt på mina drömmar för tillfället. Förutom för en pyttestund och så bleknar de bort.


17 augusti 2012, 00:45
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
CodeRedAlert skrev:
Men det var väl ändå bra onödigt?


Jo, det var väl därför som jag klippte av den ena - eller menade du att det var onödigt att drömma om det?


17 augusti 2012, 01:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron