Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Kaninmamma skrev:
Ni två känner ju inte mig. Men ändå visar stor omtanke det tycker jag är vackert och omtänksamt!
Det finns hopp och kärlek i all bedrövelse. Sov gott! :09:
Oj nu får jag tårar, men denna gång är jag rörd av att ni är så snälla tack.
Det betyder mer än vad ni kan ana att ni bryr er. :09:

Det är lätt att bry sig om någon som själv svämmar över av människokärlek.

Dessutom liter jag på Ufos omdöme (även om jag skrattade en del högt för mig själv när du kallade Ufo för ordning; å andra sidan är det kanske mer så att han har en tendens att dra kaos till sig än att vara det själv ;) ).


10 augusti 2012, 00:49
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Kaninmamma skrev:
Ni två känner ju inte mig. Men ändå visar stor omtanke det tycker jag är vackert och omtänksamt!
Det finns hopp och kärlek i all bedrövelse. Sov gott! :09:
Oj nu får jag tårar, men denna gång är jag rörd av att ni är så snälla tack.
Det betyder mer än vad ni kan ana att ni bryr er. :09:

Det är lätt att bry sig om någon som själv svämmar över av människokärlek.

Dessutom liter jag på Ufos omdöme (även om jag skrattade en del högt för mig själv när du kallade Ufo för ordning; å andra sidan är det kanske mer så att han har en tendens att dra kaos till sig än att vara det själv ;) ).

+1 igen. På båda sakerna.

Incognita skrev:
Av någon underlig anledning har jag haft "Dagny" i huvudet hela dagen.

Dagny, kom hit och spill!
Å-å-åh Dagny, fem droppar till!
Hör hur mitt hjärta ropar trall-dill-dill!


:01:

Osedvanligt pigg och munter, faktiskt.

Har du nog ärligen förtjänat.

Incognita skrev:
Bara lite smått irriterad över att min psykiater inte hade koll på att ritalinet höjer noradrenalinet. Jag tänker att det är rätt bra att känna till det när man skriver ut både det och ett annat noradrenalinhöjande preparat till samma patient. Tur att jag orkar plöja peer-reviewade artiklar i neurologi på egen hand. Men det hade ju egentligen räckt att han kollat den enkla informationen på 1177. :roll:

Så... jag har genom medicinering i över ett års tid gjorts mer impulsiv och mer intryckskänslig och mer benägen att både spinna iväg mot hypomani och klappa ihop till apati. Ja ja, det var ju skönt att det inte var jag...

:shock:

... och bra att få veta för en som aldrig får in sånt där kemikalia i huvudet eller hur man hittar det. Om jag nu hittar någon läkare att ens bråka om medicinering med. (Hade annars satt en del hopp till ritalin...)


10 augusti 2012, 00:57
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Ritalinet är det nog inget fel på! Det är kombinationen med Cymbalta som verkar ha varit rejält puckad i mitt fall. Sammantaget blir det för mycket noradrenalin då.

Att kombinera Ritalin med Edronax torde vara ännu värre om man är känslig för svängningar i noradrenalinet.


10 augusti 2012, 01:02
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jo, jag förstod att det i första hand var kombinationerna som hade ställt till det för dig. Blir misstänksam ändå, eftersom sånthär hittills har haft mest biverkningar på mig. Men inte så att jag inte tänker prova. (Om jag får tag i någon nu levande läkare.) Måste bara påminna mig att för i helvete pussla, vara misstänksam och läsa på själv på något djävla sätt.


10 augusti 2012, 01:07
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Ritalinet är det nog inget fel på! Det är kombinationen med Cymbalta som verkar ha varit rejält puckad i mitt fall. Sammantaget blir det för mycket noradrenalin då.

Detta särskilt när jag behövde höja dosen av Cymbalta för att serotoninet inte räckte.

Zombie skrev:
Jo, jag förstod att det i första hand var kombinationerna som hade ställt till det för dig. Blir misstänksam ändå, eftersom sånthär hittills har haft mest biverkningar på mig. Men inte så att jag inte tänker prova. (Om jag får tag i någon nu levande läkare.) Måste bara påminna mig att för i helvete pussla, vara misstänksam och läsa på själv på något djävla sätt.


Om det är noradrenalinet som ger biverkningarna så tror jag att Metamina är en variant utan den effekten. Men i så fall bör du definitivt inte äta Edronax!!!


10 augusti 2012, 01:09
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Om du inte mår bra av att höja noradrenalinet alltså.


10 augusti 2012, 01:10
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Tack för tips. Skrev upp Metamina tillsammans med Ritalin redan inför senaste läkarkonsultationen som sket sig. Får försöka fortsätta komma ihåg det...
Incognita skrev:
Om du inte mår bra av att höja noradrenalinet alltså.

Vet inte. SNRI var ±0 när jag provade. Men det kan ju ha berott på dos, preparat eller ämne såvitt jag kan förstå...


10 augusti 2012, 01:13
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Edronax verkar bara på noradrenalinet.

Alla former av metylfenidat verkar både på dopamin och noradrenalin. Metamina verkar bara på dopaminet men kräver licens om jag inte missminner mig. Läkaren kan krångla, men om du har haft svåra biverkningar av metylfenidat har du fog att stå på dig.

Noradrenalin höjer blodtrycket - kan också vara värt att tänka på i sammanhanget. Det höjer även kroppens beredskap att fly eller fäkta, så att säga.


10 augusti 2012, 01:19
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Om det inte är något annat som också har den effekten var det väl noradrenpåverkan hos Concerta och vaddetnuvarmerjagprovade som gav de verkningarna då. Höjt blodtryck, stissig- och stirrighet. Möjligen också SNRI hade den "bi"verkan, när jag tänker efter och om jag inte minns fel.

Tack för klargörandena. Om jag bara kunde förstå varför sånt här inte fastnar eller bildar något sammanhang i mig och göra något åt det...


10 augusti 2012, 01:27
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Det är Cipralex jag provar nu. Verkar schysst hittills, för mina behov. Jag har dock inte haft tillfälle att ta reda på om jag återfått den kära gamla biverkningen anorgasmi. Dessutom är det lite väl tidigt än att se om jag flippar ur eller ej. Jag tycker att det borde kunna vara för hög dos för mig med tanke på att jag mådde alldeles utmärkt på väldigt låg dos av cipramil för något decennium sedan och cipralex skall vara minst dubbelt så potent.

Så... börjar jag bli alltför frispråkig här eller nå't får ni gärna hojta till, så sänker jag dosen.

Zombie skrev:
Om det inte är något annat som också har den effekten var det väl noradrenpåverkan hos Concerta och vaddetnuvarmerjagprovade som gav de verkningarna då. Höjt blodtryck, stissig- och stirrighet. Möjligen också SNRI hade den "bi"verkan, när jag tänker efter och om jag inte minns fel.

Tack för klargörandena. Om jag bara kunde förstå varför sånt här inte fastnar eller bildar något sammanhang i mig och göra något åt det...

Äter du fortfarande Edronax?


10 augusti 2012, 01:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron