Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Incognita skrev:
Idag är det 13 år sedan min pappa tog sitt liv.

Bild


Min fantasilösa "dagsform" stannar upp en stund och därmed jag får nöja mig till att välment "sekondera" Zombies Bild


Önskar jag kunde skriva något mer av innehåll (...) ? likt "ett ord på vägen ..." Bild

db


8 augusti 2012, 18:30
Inaktiv
Inlägg Re: Dagsform
Just nu helt jävla BRA. Fast det kan ändras snabbt eftersom jag är en "känslomänniska" som inte fungerar robotlikt.
:mrgreen:


8 augusti 2012, 18:36
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Incognita skrev:
Zombie skrev:
Har inte orkat ta reda på var det där uttrycket "duracellkanin" kommer ifrån, men undrar om "duracellkanin minus energin" kan vara en bra beskrivning på mitt fysiska grundtillstånd. (Är väl då OT i "Dagsform", men vad fan. Det besvärar mig varje dag.)

Det kommer från reklamen för duracellbatterier. Den batteridrivna frenetiskt trummande leksakskaninen som går på duracellbatterier trummar så där förfärligt enerverande väldigt mycket längre.

Aha. Och jag som hade fått intrycket att det avsåg obefintlig koncentrationsförmåga + inget ordningssinne + överskottsenergi = kaotiskt hattande. Då stämde det ju inte.

Incognita skrev:
Vad dig själv anbelangar, kan "stoisk" vara ett passande uttryck?

En hållning och inte en form? Och en hållning som jag uppfattar som det sista jag är, som alltid vill någon annanstans i stort som i smått (och med goda skäl i det stora)? Eller vad missar jag?

Det var vad jag kunde tolka ut av duracellkanin utan energi - någon som står ut och finner sig i all oändlighet.
dygdig barbar skrev:
Zombie skrev:
Incognita skrev:
Idag är det 13 år sedan min pappa tog sitt liv.

Bild


Min fantasilösa "dagsform" stannar upp en stund och därmed jag får nöja mig till att välment "sekondera" Zombies Bild


Önskar jag kunde skriva något mer av innehåll (...) ? likt "ett ord på vägen ..." Bild

db

Tack, db! Jag skulle inte heller kunna komma på något mer av innehåll för något som ord ändå inte kan göra något åt - en kram är väl stringent och koncist?


8 augusti 2012, 19:18
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Zombie skrev:
Incognita skrev:
Vad dig själv anbelangar, kan "stoisk" vara ett passande uttryck?

En hållning och inte en form? Och en hållning som jag uppfattar som det sista jag är, som alltid vill någon annanstans i stort som i smått (och med goda skäl i det stora)? Eller vad missar jag?

Det var vad jag kunde tolka ut av duracellkanin utan energi - någon som står ut och finner sig i all oändlighet.

Aj då. Tja, inte fel det heller är jag rädd. Men knappast av stoicism.


8 augusti 2012, 21:00
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Drömd om. På världens vackraste sätt. Djupt berörd.


9 augusti 2012, 00:12
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Stabil. Inte lättretlig eller extremt överkänslig för intryck. Förhållandevis tålmodig och konstruktiv som förälder. Något mer strukturerad. Tänker efter före. Har fått aptiten tillbaka, och kroppen orkar. Humöret är gott, men inte så att det spinner iväg.

En jobbig (förhoppningsvis tillfällig) effekt av den ändrade medicineringen är dock att jag i drömmarna uppfattar att min fysiska kropp är förhindrad att röra sig så som den skall vara när man drömmer. Det är en väldigt obehaglig känsla och leder till mardrömmar kring det hela, med en känsla av hjälplöshet. De flesta scenarier blir ju rätt otäcka om man plötsligt upptäcker att ens kropp inte alls lyder en.


9 augusti 2012, 12:06
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hallå världen!


9 augusti 2012, 13:01
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Nytvättad i håret. Pojkvänslängtande. :08: Adelelyssnande. Virkandes. :geek: Borde gå och handla mat. Jävligt besviken på teknik jag inte kan fatta. :01:


9 augusti 2012, 14:11
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Ont i kuken :03: .


9 augusti 2012, 14:59
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Hungrig igen.
Om tjugo minuter or so ändras formen till mätt.


9 augusti 2012, 18:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron