Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
kullan skrev:
Jo den mår bra. Bor så onödigt långt bort från han bara.

Jo, sådant kan ju få en att misströsta en del. Inga 12-timmarsresor hoppas jag?

Själv börjar jag nog må mer stabilt igen. Jag ser till att få i mig järn, röra på mig i dagsljus i större utsträckning, och så tror jag på den här ändringen av medicinen. Jag känner mig mer balanserad. Gud, så skönt!

Så förargligt om en hel del av mina symptom de senaste åren (året? om det var ritalinet som tippade över det till för mycket noradrenalin?) har varit biverkningar av Cymbalta! Men skönt ändå, för då går det ju att göra något åt det, precis som med järnbristen. :)


7 augusti 2012, 22:16
Inaktiv
Inlägg Re: Dagsform
Jodå och sååårdääär.

Fått mitt nya hemliga mobilnummer så nu kan jag använda min mobil igen. YAY!!!!
:D


7 augusti 2012, 23:53
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
God!


8 augusti 2012, 14:08
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Idag är det 13 år sedan min pappa tog sitt liv.


8 augusti 2012, 16:36
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Idag är det 13 år sedan min pappa tog sitt liv.

Bild


8 augusti 2012, 16:40
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Incognita skrev:
Idag är det 13 år sedan min pappa tog sitt liv.

Bild

Tack!


8 augusti 2012, 16:47
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Har inte orkat ta reda på var det där uttrycket "duracellkanin" kommer ifrån, men undrar om "duracellkanin minus energin" kan vara en bra beskrivning på mitt fysiska grundtillstånd. (Är väl då OT i "Dagsform", men vad fan. Det besvärar mig varje dag.)


8 augusti 2012, 16:48
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Har inte orkat ta reda på var det där uttrycket "duracellkanin" kommer ifrån, men undrar om "duracellkanin minus energin" kan vara en bra beskrivning på mitt fysiska grundtillstånd. (Är väl då OT i "Dagsform", men vad fan. Det besvärar mig varje dag.)

Det kommer från reklamen för duracellbatterier. Den batteridrivna frenetiskt trummande leksakskaninen som går på duracellbatterier trummar så där förfärligt enerverande väldigt mycket längre.

Vad dig själv anbelangar, kan "stoisk" vara ett passande uttryck?


8 augusti 2012, 17:10
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Åt helvetski :twisted:


8 augusti 2012, 18:16
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Zombie skrev:
Har inte orkat ta reda på var det där uttrycket "duracellkanin" kommer ifrån, men undrar om "duracellkanin minus energin" kan vara en bra beskrivning på mitt fysiska grundtillstånd. (Är väl då OT i "Dagsform", men vad fan. Det besvärar mig varje dag.)

Det kommer från reklamen för duracellbatterier. Den batteridrivna frenetiskt trummande leksakskaninen som går på duracellbatterier trummar så där förfärligt enerverande väldigt mycket längre.

Aha. Och jag som hade fått intrycket att det avsåg obefintlig koncentrationsförmåga + inget ordningssinne + överskottsenergi = kaotiskt hattande. Då stämde det ju inte.

Incognita skrev:
Vad dig själv anbelangar, kan "stoisk" vara ett passande uttryck?

En hållning och inte en form? Och en hållning som jag uppfattar som det sista jag är, som alltid vill någon annanstans i stort som i smått (och med goda skäl i det stora)? Eller vad missar jag?


8 augusti 2012, 18:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron