Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Tjejer med AS värre än dito killar 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Tjejer med AS värre än dito killar
Alltså, vi brukar inte vara benhårda på att hålla oss till ämnet här, men jag kan tycka att det blir lite jobbigt när det slentrianmässigt blir off-topic-kommentarer lite varstans. Det känns lite respektlöst när en trådstartare försöker ta upp ett allvarligt ämne till diskussion. Treeman, försök gärna tona ner det där liiite i alla fall... Tack! /Inco

7 augusti 2012, 23:50
Inaktiv
Incognita skrev:
Alltså, vi brukar inte vara benhårda på att hålla oss till ämnet här, men jag kan tycka att det blir lite jobbigt när det slentrianmässigt blir off-topic-kommentarer lite varstans. Det känns lite respektlöst när en trådstartare försöker ta upp ett allvarligt ämne till diskussion. Treeman, försök gärna tona ner det där liiite i alla fall... Tack! /Inco

Japp ska skärpa till mig.
:)

7 augusti 2012, 23:51
Moderator
treeman skrev:
Incognita skrev:

Japp ska skärpa till mig.
:)

Tack! :)

7 augusti 2012, 23:53
Moderator
Jag blir lite illa berörd om det är så att professionella går omkring och pratar om hur svåra och problematiska sådana som jag är. :?

7 augusti 2012, 23:56
Inaktiv
Jag har varit ihop med tre stycken kvinnor med Asperger. Men jag kommenterar inte ämnet. Det är sekretessbelagt tyvärr.

I got the inside-info.

8 augusti 2012, 00:01
Medlem
Ja, alltså - orkar inte citera någon men jag tänkte att det antagligen handlar om att många tjejer med AS ofta har drag av borderline (ibland felaktigt diagnosticerad då det egentligen rätt och slätt handlar om aspighet i många fall) och att även en möjlig adhd spelar in.
Visst är vi lite bråkiga - se bara på Aspergerforum - vilka är det som tjaffsar mest där för tillfället?

Hormonella humörsvängningar blir ju knappast lättare att hantera om man redan är snabbt uttröttbar och stresskänslig eller känslig och lättkränkt överhuvudtaget, exempelvis.
Med kvinnotjafs menade jag allmänt revirhävdande och intrigerande, att man gaddar ihop sig mot andra kvinnor mm. Rätt vanligt även hos aspergare har jag märkt och eftersom vi ofta ändå är så rigida och tvärsäkra på vår sak så leder det ofta till ännu mer tjafs.

Det finns såklart tjaffsiga killar/män också med attitydproblem och många kvinnor lugna som koögda filbunkar.

En annan orsak kan vara den sena utvecklingen - många, inklusive jag själv ibland, verkar ha någon sorts trotssyndrom som ställer till det. Vi blir lugna och fullvuxna mentalt först långt efter att vi rent kroppsligt vuxit upp - kanske någon gång efter fyrtio?

:P

Kanhända har det även med kvinnoidealet att göra - kvinnan ska vara en omhändertagande, självuppoffrande änglalik varelse. Är man inte det så är man automatiskt ett hår av hin.

8 augusti 2012, 01:52
Inaktiv
Varför tjafsa? Jag fattar inte den oändliga åtrån till att tjafsa om ungefär allt.

"Jag har rätt!!!!!!".

Svaret är att ingen har rätt.

Rätt och fel och åsikter är totalt obetydliga om man förstår "livet" på ett djupare plan än det som hjärnan försöker lura oss att befinna oss på.

Jag kommer aldrig förstå mig på Aspergare som tjafsar om allt och inget, det enda de gör är att förpesta världen för sig själva och andra. Sånt håller jag mig borta ifrån och ser på med melankolisk känsla.

8 augusti 2012, 14:30
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag vet inte, jag "saknar" (är befriad från) många typiska kvinnobeteenden. Men jag är ju ej en särskilt trevlig bekantskap, typ Livia Soprano.

Samma här.

8 augusti 2012, 17:29
Medlem
Ge en kort resumé om Livia Sopranos karaktär, tack.
Har glömt vem det var i serien. :?

8 augusti 2012, 17:31
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Ge en kort resumé om Livia Sopranos karaktär, tack.
Har glömt vem det var i serien. :?

Se hela klippet!

8 augusti 2012, 17:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 20 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.