Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
jerico582
Medlem
|
Re: Mattråd!
Det där fisktipset lät ju som något att ta efter.
|
24 juli 2012, 12:15 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag brukade göra den med 1 laxfilé, 1 tärnad tomat, 1 bit strimlad purjolök, basilika, kalamataoliver och lite olivolja. Dela potatisen och låt koka upp och lägg sedan på foliepaketet ovanpå och koka tills potatisen är mjuk. Ta upp foliepaketet, häll av kokvattnet och mosa sedan potatisen och tillsätt vitpeppar, salt, lite mjölk och flytande margarin, efter tycke och smak, och nyriven muskot.
|
24 juli 2012, 12:47 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Ytterligare vegetarisk middag: Vegopizza med keso och ruccola. Jag har letat fram lite fiskrecept ur gömmorna; någon av dem borde gå att använda.
|
24 juli 2012, 12:49 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Har just värmt gårdagens böngryta med kokt bovete. Det är godare än det låter.
|
24 juli 2012, 12:50 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
*dreggel*
|
7 augusti 2012, 00:15 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Ikväll vankas det älgfärsbiffar är det tänkt. Måste sätta igång nu, för sonen är hungrig och ivrigt nyfiken.
|
7 augusti 2012, 18:29 |
|
|
treeman
Inaktiv
|
Åhh låter så gott!!!!
|
7 augusti 2012, 22:30 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Idag har jag bakat bröd med ägg utan ägg, men däremot med brödsirap, istället för vanlig sirap, vilket, åtminstone delvis, torde kunna kompensera för bristen på ägg. I övrigt Ramadan-light, men håller just nu på att slänga ihop något av det finns: laxfiléer, pepperoni, creme fraiche, champinjoner, grön paprika, gul lök och kanske lite rökt korv också plus spaghetti.
|
11 augusti 2012, 21:34 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Brodet med agg utan agg blev ett fint paket:
|
12 augusti 2012, 15:14 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Påstår du att det finns ett bröd där inne?
|
12 augusti 2012, 15:39 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|