Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Jag har aldrig gått i flock! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Jag har aldrig gått i flock!
Hej! Kul att va här med eeer! :D

Kollar på TV. Ulf Lundell säger: "Jag har aldrig gått i flock...aldrig varit med i ett fotbollslag, brännbollslag..."

Nej, just det. Det där känner jag igen. Är det på grund av AS eller är det ett öde som väntar många som skriver, gör musik, skapar något nytt, filosoferer och har ett starkt inre liv?

Att gå i flock - kräver det inte en massa anpassningsenergi som rinner ut - i vad? Att vara social för sakens egen skull, ha 10000000 vänner på Facebok, är det verkligen eftersträvansvärt?

Om man går sin egen väg och vågar ha egna åsikter blir man kanske ensam? Om man säger som det är, även om det råkar vara negativt så blir man alldeles säkert ensam.

Är vissa människor flockdjur och andra ensamvargar av naturen, därför att det SKA vara så? Man kanske inte ens måste klistra på en diagnosetikett på dem som tänker självständigt? Eftersom diagnosen AS lär upphöra framöver kunde den kanske bytas ut mot JTS? (Jag Tänker Själv!) ;)

13 oktober 2011, 20:26
Medlem
Inlägg Re: Jag har aldrig gått i flock!
Hej Föresten!
Kul att du hittat hit :)
Förutom vissa grava varianter av AS så tycker jag din JTS ide är bra! Även om du aldrig
gillat att gå i flock, inte jag heller, så hoppas att du trivs i den här flocken. Det går
lite tufft till här ibland, men det går alltid över.
So "Welcome to the jungle" ;)

13 oktober 2011, 20:56
Medlem
Hej Debbido :D

Tja jag tror det är en normal diversitet som gör att man har olika starkt behov av flockbeteendet.
Känns som en logisk evolutionär lösning för att säkerställa en arts överlevnad genom olika tidsepoker.
Just nu har vi en extremt social epok, vilket missgynnar oss osociala.

Debbido skrev:
Att vara social för sakens egen skull, ha 10000000 vänner på Facebok, är det verkligen eftersträvansvärt?
Nej det skall vara 1337 vänner exakt. Annars duger det inte. :04:

13 oktober 2011, 21:09
Medlem
Ufo skrev:
Hej Debbido :D

Tja jag tror det är en normal diversitet som gör att man har olika starkt behov av flockbeteendet.
Känns som en logisk evolutionär lösning för att säkerställa en arts överlevnad genom olika tidsepoker.
Just nu har vi en extremt social epok, vilket missgynnar oss osociala.

Debbido skrev:
Att vara social för sakens egen skull, ha 10000000 vänner på Facebok, är det verkligen eftersträvansvärt?
Nej det skall vara 1337 vänner exakt. Annars duger det inte. :04:

Hej Ufo!

Ah, så nuu vet jag hur många vänner jag ska skaffa mig där! :lol:

Jo men visst, en överlevnadsfråga att vi levde i stammar. Vem kan ensam fälla en mammut?

Men också en överlevnadsfråga att vissa personer INTE går i flock - tänkarna och kreatörerna. Det behövs ju flockledare också, annars vet inte flocken vart den ska gå. Fast om man ska följa Lundell ned i djupen eller någon annan är ju något att fundera över. Annars är det ju redan bestämt vilka böcker man SKA läsa om man ska vara "rätt".

Nog behövs det många avvikelser så att det räcker till åt alla flockar och flockledare.

Jag tror på comeback för de inåtvända hantverkarna och uppfinnarna - en gång, en dag...

13 oktober 2011, 22:06
Medlem
Nä, någon fårskock har jag aldrig varit del i.

14 oktober 2011, 02:13
Moderator
Nä precis. Jag brukar säga just att jag inte är något flockdjur. Folk i flock är sällan särskilt trevliga. Om de inte råkar spela teater ihop. Men inte ens det är någon garanti.

14 oktober 2011, 22:40
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Hej Föresten!
Kul att du hittat hit :)
Förutom vissa grava varianter av AS så tycker jag din JTS ide är bra! Även om du aldrig
gillat att gå i flock, inte jag heller, så hoppas att du trivs i den här flocken. Det går
lite tufft till här ibland, men det går alltid över.
So "Welcome to the jungle" ;)

Du, tack för välkomsthälsningen! :mrgreen: Djunglar kan nog vara spännande om man är nyfiken och det är vi ju!

17 oktober 2011, 18:15
Medlem
Incognita skrev:
Nä precis. Jag brukar säga just att jag inte är något flockdjur. Folk i flock är sällan särskilt trevliga. Om de inte råkar spela teater ihop. Men inte ens det är någon garanti.

Tja, flockdjuren kan ju vara roliga en stund:

- Jasså, har du klippt håret!
- Hmm. Fast det var inte jag. Det var någon annan som klippte till mig.
- Vem då?
- Minns inte vad hon hette, med stället heter SPA nått...
- Jaha! Där har jag också varit! Blev inte så nöjd. Det var en elev.
- Nää, de e ju inte alltid så bra...
- Funderar på att byta frissa
- Hmmm..ja, varför inte?
- Fin hårfärg du har nu!
- Verkligen?

och så vidare, och så vidare....så länge man orkar.

17 oktober 2011, 18:24
Medlem
Jag brukar gå efter får om jag får chansen, särskilt om de har lamm - sjukt söta.

2 augusti 2012, 21:58
Inaktiv
Grupper suger.

2 augusti 2012, 22:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.