Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ja, fram med gummibandet nu, CRA! *sträng min*

(*i själva verket impad av din disciplin*)

En vecka vid grövelsjön med fullt program fick min kropp att längta efter att få röra på sig varje dag, men min hjärna är tyvärr desto segare. Jag måste försöka upprätthålla motivationen. Nu har jag i alla fall pyttepyttelite träningsvärk i en armmuskel efter gårdagens långa simtur i badsjö. Men varför finns det inga fjäll här? Eller bäckar som man kan dricka ur? Och varför skall skogen här krylla av bitska flugor? *misslynt*

Inte har jag någon cykel i den här staden heller. :(

Och varför skall jag vakna så sent att det blir stressigt om jag skall ta mig iväg med buss till natur som mer liknar natur?


31 juli 2012, 15:56
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det blev en löptur som slutade i grimaser eftersom jag fick så ont i...skelettet? Kanske lårbenshalsen som snart pulveriseras eller annat osteoporosiskt?

Tack för påminnelsen dock!


1 augusti 2012, 01:32
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det var hurtigt! Och... lite läskigt. :? Hoppas benen repar sig.

Här bidde det ingen motion idag, men imorgon hoppas jag hinna med både att promenera och simma samt påbörja en surdeg.


1 augusti 2012, 01:50
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det var en skum smärta, idag har jag bara trevlig och ordinär träningsvärk.
Ska he mig ut igen snart, som ett äkta hår av hin.

Måste få någon sorts stimulans idag, har bara suttit framför datorn och tryckt på "nya inlägg" på olika forum idag. Skäms på mig.


1 augusti 2012, 18:23
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Om du fastnar vid datorn kanske du kan kombinera det med att ta fram gummibandet och dra lite samtidigt som du trycker på "nya inlägg"!?


1 augusti 2012, 19:30
Inaktiv
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ni borde börja styrketräning med fria vikter. Det är skitbra träning. Sen dagen efter gör det så ont i armbågen så man inte kan torka sig i arslet men det får man tåla för helvete. Jag har styrketränat seriöst sen i September 2011 med nån månads uppehåll pga en relation. YAY!
:02:

Mitt hemgym:
Bild


1 augusti 2012, 21:30
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Nä, jag tror inte att det är riktigt hälsosamt att låta sig exponeras för så mycket testosteron. :04:


1 augusti 2012, 21:32
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Ännu en smärtsam löprunda och diverse mag/rygg/rump/lår övningar senare så är jag fortfarande mestadels ett hår av hin.
Det här börjar likna träningsmissbruk. Har ätit väldigt lite också.
Med vilje alltså.

Senast jag höll på så här var innan barnen kom och ännu tidigare under tonåren en period.
Men jag kanske lyckas bli smal på kuppen!! :mrgreen:


1 augusti 2012, 23:00
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
ett hår av hin.
Det här börjar likna träningsmissbruk. Har ätit väldigt lite också.
Med vilje alltså.

Hmmmmm... *rynkar bekymmersamt pannan och höjer tantigt ett varnande pekfinger*


1 augusti 2012, 23:18
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
treeman skrev:
Sen dagen efter gör det så ont i armbågen så man inte kan torka sig i arslet men det får man tåla för helvete.

Låter som ett väldigt bra skäl att inte ge sig in bland tortyrredskapen. Om man är nog socialt osäker redan utan stinkande kladdigt arsle...

treeman skrev:
Jag har styrketränat seriöst sen i September 2011 med nån månads uppehåll pga en relation. YAY!
:02:

... och då räckte förhållandet förstås. Vissa får ju bara allt... :03:


2 augusti 2012, 01:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.