Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Liebert kan inte vara riktigt klok... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Liebert kan inte vara riktigt klok...
Den enda sanningen om hur vi är lyder.
Kod:
Vi är förbannat olika.
Med den gemensamma faktorn att, "vi anser att alla andra måste vara som en själv".

Varför inte bara acceptera att andra kan ha en annan verklighet en en själv?

31 januari 2010, 22:46
Medlem
Ufo skrev:

Varför inte bara acceptera att andra kan ha en annan verklighet en en själv?

Fine by me, tills deras verklighet krockar med min och förstör mitt liv :P .

1 februari 2010, 01:31
Medlem
Kristofer skrev:
1. Liebert tröttnar/drabbas av påföljder och stänger ner aspergerforum.se. Vilket vore oerhört synd med tanke på vilken potential en sådan mötesplats har, och synd med tanke på hur mycket den betytt och betyder för många människor.

Tja, potential som inte utvecklas till något faktiskt existerande är ju knappt av akademiskt intresse ens. Jag vidhåller att det andra forumet har försämrats radikalt i och med den stora omstöpningen, och även att det här forumet inte tycks vilja uppnå sin kritiska massa, för få aktiva och för få intressanta ämnen.

1 februari 2010, 01:37
Medlem
nallen skrev:
även att det här forumet inte tycks vilja uppnå sin kritiska massa, för få aktiva och för få intressanta ämnen.

Du är välkommen att dra igång trådar.

1 februari 2010, 01:39
Medlem
Ja, jag vet... tyvärr är jag inte den där spirituella idésprutan... inte längre, om jag nu nånsin varit det.

1 februari 2010, 01:42
Medlem
Ja den där idesprutan vill jag också hitta. Men prova min metod.
Du hänger ju på flera forum, stöter man på något intressant ämne så kan man ju ta med sig det till nästa ställe.
Dock så är det väl meningslöst att flytta mellan här och aspergerforum, eftersom vi till stor del befolkas av samma människor.

De aktiva här har jag en känsla av har ökat den sista tiden, det är numera ofta 5-10 inloggade samtidigt(inom 5 minuters tid). Snart blir det nytt forumrekord.
De flesta läser ju förstås bara. Men jag har sett flera nya skribenter på senare tid.

1 februari 2010, 02:19
Medlem
Vad händer om det blir en polisanmälan pga av brott mot HMF eller förtalslagen, är det personen som skrivit inlägget som blir anmäld eller är det det ansvarige utgivaren för forumet som blir anmäld eller är det bägge två?

3 februari 2010, 23:04
Medlem
Bmw skrev:
Vad händer om det blir en polisanmälan pga av brott mot HMF eller förtalslagen, är det personen som skrivit inlägget som blir anmäld eller är det det ansvarige utgivaren för forumet som blir anmäld eller är det bägge två?

Om forumägaren låter bli efter påtryckningar att ta bort sådant som är olagligt så kan h*n stå till svars för innehållet.
Men det som har skrivits idag är inte vad jag kan se, något som skulle leda till åtal.

Skribenter kan vid extrema fall stå till svars.

3 februari 2010, 23:12
Medlem
Ufo skrev:
Bmw skrev:

Om forumägaren låter bli efter påtryckningar att ta bort sådant som är olagligt så kan h*n stå till svars för innehållet.
Men det som har skrivits idag är inte vad jag kan se, något som skulle leda till åtal.

I teorin är det ju så att ägaren står ansvarig om texter ligger kvar. Men finns det något konkret fall där en domstol dömt en sidägare för något som skrivits?

4 februari 2010, 09:21
Medlem
carl skrev:
Ufo skrev:
Bmw skrev:

I teorin är det ju så att ägaren står ansvarig om texter ligger kvar. Men finns det något konkret fall där en domstol dömt en sidägare för något som skrivits?

Flashback dömd till kvarts miljon i rättegångskostnader:

http://www.flashback.se/flashbacks/md/

Marknadsdomstolen i Sverige beslutade den 5 september 2003 att Flashback inte får medverka till "marknadsföring av olovlig avkodningsutrustning". Detta ska uppnås genom att Flashback förhandsgranskar all information innan den publiceras på Internet.

4 februari 2010, 12:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.