Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 41  Nästa
Tråden för oss naturintresserade 
Författare Meddelande
Inaktiv
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
dygdig barbar skrev:
vårtbitare


Utan dom skulle mina vårtor i ansiktet vara kvar. Nu är dom borta! :09:


27 juli 2012, 14:04
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Bild

Bild

Bild

Bild

Åh, jag måste tillbaka dit! :09:


1 augusti 2012, 01:05
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Bild

Bild

Bild

Bild


1 augusti 2012, 01:09
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Bild

Bild

Bild

Mer från Grövelsjöns fjällstation.


1 augusti 2012, 01:25
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Bild

Jag tycker om ljusets spel i den här bilden.


1 augusti 2012, 01:28
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Otroligt vackert!

Jag har en konstig aversion mot fjäll egentligen, vet att det är andlöst vackert och spännande natur men ändå föredrar jag platt mark - vidsträckta ängar och oändliga skogar. Berg står i vägen och skymmer sikten på något sätt...
Det är något fel på mig.


1 augusti 2012, 01:29
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Tack!

Något fel behöver det väl inte vara för det. Fjällen skymmer onekligen ljuset och sikten. Själv älskar jag kontrasten mellan olika slags natur på ett och samma område - det karga fjället och den frodiga dalgången, berg och hav, skog och sjö.


1 augusti 2012, 01:34
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
*muttrar något om orättvisor. Både upplevelserna, orken för dem och förmågan att fästa dem till exempel på bild. Fast jag anar vad det både kostar och betyder för dig...*


1 augusti 2012, 01:36
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Zombie skrev:
*muttrar något om orättvisor. Både upplevelserna, orken för dem och förmågan att fästa dem till exempel på bild. Fast jag anar vad det både kostar och betyder för dig...*


Jo... Jag behöver det för att komma ihåg att livet är värt att leva.


1 augusti 2012, 01:38
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Incognita skrev:
Bild

Jag tycker om ljusets spel i den här bilden.


Gissade på att bilden föreställer Fjällnäva :10: googlade därför på det med resultatet en (1) träff :( vilket har fått mig att tvivla på om det kan vara en Fjällnäva och om du verkligen har varit vid Gr_velsj_ns_fj_llstation_ :? i en annan tråd den "Gröna tråden" har du skördat bl.a Jordgubbar små som Smultron och några svampar som liknar Gul Kantarell.

Hmm ... nu är ju jag ingen botanisk expert men nog tycker jag att det är märkligt när en (1) träff på googles skall bli någon sorts allmängiltig sanning och att efter det här inlägget öka den tvivelaktiga sanningen och den för mig otroliga sannolikheten med uppåt en 100% för att Fjällnäva verkligen existerar och att det då är du som varit vid Grövelsjön och tagit den så skönt rara bilden ...

db :01:


3 augusti 2012, 23:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 41  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron