Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Oj, jag trodde detta var en nonsenstråd och har inte tittat på den förrän nu. Återkommer med kommentarer om/när jag läst hela... Jag brukar ge upp med mina 3D-modeller snabbt då jag inte har vett att sätta gränser för delaljrikedomen. Brukar då röra sig om modellering av verkliga byggnader för att planera renovering. Men du har gjort en hel del...

Ang. brunnar, en isolerad bergssjö lär väl inte innehålla så mycket hemska bakterier, så det borde inte vara så farligt om grundvattnet interagerar med sjövattnet.


10 mars 2012, 04:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Yetin skrev:
Oj, jag trodde detta var en nonsenstråd och har inte tittat på den förrän nu.


Hehe, det var trådtiteln som lurade dig, va'?

Yetin skrev:
Återkommer med kommentarer om/när jag läst hela... Jag brukar ge upp med mina 3D-modeller snabbt då jag inte har vett att sätta gränser för delaljrikedomen. Brukar då röra sig om modellering av verkliga byggnader för att planera renovering. Men du har gjort en hel del...


Det liknar mitt problem, vilket också är vad som gjort att jag hela tiden ligger nära smärtgränsen för vad grafikmotorn klarar av.

Yetin skrev:
Ang. brunnar, en isolerad bergssjö lär väl inte innehålla så mycket hemska bakterier, så det borde inte vara så farligt om grundvattnet interagerar med sjövattnet.


Hmmm... jo, så kan det vara förstås. Inte för att det spelar någon roll längre, eftersom jag redan skippat sjön och istället byggt in hela klabbet i en sänka i berget med ingång via ett system av tunnlar och grottor. Bergsklostret ligger på is just nu medan jag färdigställer det andra, större projektet.


11 mars 2012, 20:02
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den här pausen har varit bra för mitt liv i övrigt, men nu börjar det nog bli dags att sätta igång igen.

Möjliga nästa steg:
* fler dekorativa element: burspråk, fönster, nischer etc...
* fler föremål: möbler, vegetation etc...
* ljudambienser: bakgrundsljud (syrsor, vind, maskiner etc...), stämningsljud etc...
* uppdatera alla "patrol paths", eftersom terrängen har ändrats avsevärt på flera ställen
* objectives
* storyelement (skriptade events, "AIs doing stuff", readables etc...)
* fundera på fler konversationer istället för böcker och försöka värva röstskådespelare

Det tre första punkterna kommer nog ta längst tid, medan övriga inte ska behöva ta så lång tid alls förutom den sista punkten beroende på om jag hittar röstskådespelare och hur snabbt de kan läsa in sina repliker och skicka dem och det kanske måste göras om etc...

Jag skulle även kunna börja room brush:a kapitel 2, men jag vill nog färdigställa kapitel 1 först. Planen har varit att bli klar för release av kapitel 1 till hösten, men det kan nog komma att bli en passande julklapp istället.


11 april 2012, 10:31
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Den här pausen har varit bra för mitt liv i övrigt, men nu börjar det nog bli dags att sätta igång igen.


Nu börjar jag dessutom bli sugen att sätta igång igen, fast just idag hade jag tänkt göra annat som väl egentligen är viktigare.


5 maj 2012, 13:17
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag kommit igång igen.


10 juli 2012, 15:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Senast byggde jag om min kyrka (inklusive kringliggande faciliteter): Jag kan eventuellt ha löpt en aning amok med de övertäckta gångbroarna, men jag är nöjd. :04:


29 juli 2012, 22:58
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Fler dekorativa och/eller funktionella detaljer läggs in.


30 juli 2012, 17:49
Inaktiv
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Får man bajsa i en brunn? Det är väl olagligt?


30 juli 2012, 18:03
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
I en gatubrunn går säkert bra. Se till att inte bli överkörd av en buss medans du gör det bara.


30 juli 2012, 22:21
Inaktiv
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
CodeRedAlert skrev:
I en gatubrunn går säkert bra. Se till att inte bli överkörd av en buss medans du gör det bara.


Jo överkörd av buss e skitsoft! Då får man komma i tidningen och blir kändis. Wow!
:mrgreen:


30 juli 2012, 23:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron