Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Så härligt det låter :D - förutom det där med vattenglaset då.

5 juli 2012, 01:37
Medlem
Blivit ilsken på att RFSL fortfarande klagar på att den alldeles för klena smittskyddslagen skulle vara för sträng. Det är bara att räkna antalet döda från smittsamma sjukdomar och jämföra med brottslighet eller terrorism för att se att smittskyddet bör ha närmast obegränsade befogenheter samtidigt som polisens och krigsmaktens befogenheter i ALLA andra sammanhang borde vara mycket mer begränsade än idag.

5 juli 2012, 18:04
Moderator
Incognita skrev:
Det senare låter ledsamt. :(

Men de första grejerna låter positivt. Heja!

Tack, eller vad man säger...

Tycker också det verkar levas ett roligt liv i kaningrytet. Har du varit en duktig mamma och lärt dina barn spela hartsfiol, bädda säck, ställa upp en dörr med vattenhink på toppen och sådant? :P

5 juli 2012, 23:52
Medlem
haha, jag bråkar om religion på AAFs facebookgrupp i sån omfattning att trådar raderas. Fattar inte hur det kan vara kränkande att ta upp frågan om det är skillnad mellan att neka barn blodtransfusion och att offra dem till gud på ett altare, jag tycker det är ekvivalent och borde betraktas som mord båda två.

6 juli 2012, 01:52
Medlem
Har också tagit kort på lite övergivna brofundament och sånt.

6 juli 2012, 01:53
Moderator
Yetin skrev:
haha, jag bråkar om religion på AAFs facebookgrupp i sån omfattning att trådar raderas. Fattar inte hur det kan vara kränkande att ta upp frågan om det är skillnad mellan att neka barn blodtransfusion och att offra dem till gud på ett altare, jag tycker det är ekvivalent och borde betraktas som mord båda två.

Snälla nån, inte i USA där det är frikyrkor som har makten över folk(et)s själ(ar). Och vänta bara några år så har de det kanske här också, indirekt om inte annat, eftersom de flesta ungdomar inte verkar möta mycket annat än USA i sina liv.

6 juli 2012, 01:56
Medlem
Typ..sjungit den här http://www.youtube.com/watch?v=wQclHAcl-qQ och lyckats få farsans muppiga katthona som övergivit sina 4 veckor gamla kattungar att börja sköta om dem igen.

6 juli 2012, 02:22
Medlem
Bra jobbat!

Jag har verkligen, verkligen njutit av sommaren senaste dagarna. Bad, skog, sol, duggregn, kantareller, myggor, kattungar, barn, man, fuktig medelhavsluft, seriös odling, oseriös odling, frisbee, fräknar, nässellasagne, grillade och chokladdoppade marshmallows och lammspett fast i omvänd ordning, bad igen, nattliga promenader, dagliga promenader, shopping, picnik, skrivstunder, lässtunder...

Nu precis blev det tre avsnitt av Downton Abbey.
:08:

8 juli 2012, 04:05
Medlem
Smultron, blåbär, röda vinbär och krusbär inte att förglömma. Samt duvor, änder och måsar. En simmande snok, mygghoppande fiskar och larmande koltrastar. Samt en mystisk varelse som varken var en ekorre, katt eller apa men klättrade högt upp i ett träd och hoppade från trädkrona till annan mitt i natten.

8 juli 2012, 04:11
Medlem
Samt min bredbrättade solhatt.

8 juli 2012, 04:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.