Re: Vad har du gjort idag?
Haft underbara samtal med underbara människor.
Gått på tur på norrmäns vis.
Nätverkat (!).
Ätit en jädra massa lax. Igen.
Fyndat helt underbara skor som är både ursnygga och superbekväma och av mycket god kvalitet och som dessutom var på halva reapriset. Dyrt i Norge? Vadå? Vilket kap jag gjorde! Och oh, vad de kommer att vara snygga till kjol med långa strumpor och glipa! Eller till vad som helst, faktiskt. Och de är så sköna att jag överväger att sova med dem på mig. Jag som normalt hatar att köpa skor (till min missbildade fötter)!
Druckit öl med kaffe i, och öl som följer samma tradition som det gamla bondesamhällets obligatoriska skördeöl.
Varit på en plenarföreläsning som gav mig ett anfall av Stendhals syndrom.
Och varit oerhört rörd.
Sett en ärkeängel av sten i skepnad av Bob Dylan.
Fotograferat dörrhandtag och andra aspiga detaljer tillsammans med nördar från andra kulturer. Förklarat för engelskor varför skandinaviska hus är så mycket varmare än brittiska (de trodde att
våra hus var kalla!!!).
Känt historiens vingslag när två briljanta forskare fick en briljant idé om ett briljant samarbetsprojekt medan vi satt och pratade (en jämförande fallstudie om kulturella inslag i vanföreställningar vid paranoid schizofreni, med diskursanalys och positioneringsanalys som utgångspunkt). När de får nobelpris skall de komma och övernatta hos mig, har vi bestämt.
Fotograferat en väldig massa slitna fasader.
Hållit långa monologer om hur vacker och underbar människan som jag älskar är.
Hittat vägen som om jag vore en normal människa.