Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Haft underbara samtal med underbara människor. :08:

Gått på tur på norrmäns vis.

Nätverkat (!).

Ätit en jädra massa lax. Igen.

Fyndat helt underbara skor som är både ursnygga och superbekväma och av mycket god kvalitet och som dessutom var på halva reapriset. Dyrt i Norge? Vadå? Vilket kap jag gjorde! Och oh, vad de kommer att vara snygga till kjol med långa strumpor och glipa! Eller till vad som helst, faktiskt. Och de är så sköna att jag överväger att sova med dem på mig. Jag som normalt hatar att köpa skor (till min missbildade fötter)!

Druckit öl med kaffe i, och öl som följer samma tradition som det gamla bondesamhällets obligatoriska skördeöl.

Varit på en plenarföreläsning som gav mig ett anfall av Stendhals syndrom. :09: Och varit oerhört rörd.

Sett en ärkeängel av sten i skepnad av Bob Dylan.

Fotograferat dörrhandtag och andra aspiga detaljer tillsammans med nördar från andra kulturer. Förklarat för engelskor varför skandinaviska hus är så mycket varmare än brittiska (de trodde att våra hus var kalla!!!).

Känt historiens vingslag när två briljanta forskare fick en briljant idé om ett briljant samarbetsprojekt medan vi satt och pratade (en jämförande fallstudie om kulturella inslag i vanföreställningar vid paranoid schizofreni, med diskursanalys och positioneringsanalys som utgångspunkt). När de får nobelpris skall de komma och övernatta hos mig, har vi bestämt. :mrgreen:

Fotograferat en väldig massa slitna fasader.

Hållit långa monologer om hur vacker och underbar människan som jag älskar är. :oops:

Hittat vägen som om jag vore en normal människa.

1 juli 2012, 00:08
Medlem
Jag har redan lyckats blivit både förbannad och ledsen över saker som folk skriver på Aspergerforum. Det räcker mad att gå in där numera så känner jag mig ovälkommen. Nu handlar det om något positivt som händer i mitt liv och då vill dom förstöra det för mig.

Jag tycker apiesar är rätt jobbiga fast jag är en själv. Får nästan bättre kontakt med NT - individer.

1 juli 2012, 10:33
Moderator
Varit avundsjuk på Inco och lär fortsätta...

1 juli 2012, 13:57
Medlem
kullan skrev:
Jag har redan lyckats blivit både förbannad och ledsen över saker som folk skriver på Aspergerforum. Det räcker mad att gå in där numera så känner jag mig ovälkommen. Nu handlar det om något positivt som händer i mitt liv och då vill dom förstöra det för mig.

Jag tycker apiesar är rätt jobbiga fast jag är en själv. Får nästan bättre kontakt med NT - individer.

Hej kullan! Du får skriva här i stället :09: här är vi ju snälla :09:

1 juli 2012, 14:46
Medlem
Kaninmamma skrev:
kullan skrev:

Ja jag får göra så. Ja ni verkar snälla här. :)

1 juli 2012, 15:34
Moderator
Zombie skrev:
Varit avundsjuk på Inco och lär fortsätta...

... Intressant forskning, intressanta kontakter, intressanta natur- och kulturmiljöer, nya erfarenheter, exotiska ölsorter, intressanta lärdomar om sig själv, gör nytta, har någon...

1 juli 2012, 17:17
Medlem
kullan skrev:
Kaninmamma skrev:
kullan skrev:

Ja jag får göra så. Ja ni verkar snälla här. :)

Jag är snäll kullan! Men jag har bara adhd ;) och en liten släng av as, kanske!! :09:

1 juli 2012, 23:19
Medlem
Har gått en härlig lång promenad från en stad till en annan.
Det tog bara 8 timmar. Tur att man är av ett segt virke.
Och blev bjuden på 5 st fyrklöver. Som jag smaska i mig.
Och önska mig underbara saker.
För två helger sedan blev jag bjuden på ett fyrklöver.
Då gick den önskan i uppfyllelse. Så nu ser jag fram emot att se dessa önskningar bli sanna. :08:
Sov gott/ kaninmamma

1 juli 2012, 23:45
Medlem
Ska man ÄTA fyrklövrarna för att önskan ska gå i uppfyllelse?

Jag har rumstrerat om på balkongen och fixat fint, läst och nu senast försökt ta reda på en djurplågares facebookprofil för att kunna skriva dödshot. Hittade inte rätta än.

2 juli 2012, 00:55
Medlem
Ja det har jag hört! Om önskan och fyrklöver så då gör jag så.
Och de smakar ju inte illa. Rätt gott faktiskt.
Tror inte döds hot är rätt sätt , för då råkar väl du illa ut.
Ring den på kommun som har hand om djurvård och gör en anmälan. Lycka till!

2 juli 2012, 07:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.