Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Pedagogiskt förklarat varför poliser är som kattungar, men tvärtom: ingen vettig människa gillar dem.

29 juni 2012, 02:37
Moderator
Presenterat min forskning på en internationell konferens i Norge (det gick bra :) ), nätverkat framgångsrikt (!) och fotograferat vackra ruffiga hus.

Igår fick jag veta att jag fortfarande är ihågkommen i både Norge och England som "the Swedish high-kicker" sedan en workshop i Norge för två år sedan. Jag hade råkat kläcka ur mig att jag någon dag innan hade blivit internationell mästare i att sparka högt på en annan workshop, och sedan var det upp till bevis... Jag var så klart helt utan konkurrens. :mrgreen: Nu ville de ha en repris, men det skall mer till än 12 ölsorter i kombination med narkotikaklassad medicin för att få mig att sparka högt i kjol. Jag må vara blond, men inte blond.

Jag blev nämligen bjuden på provning av 12 inhemska ölsorter (eller ett par var danska), riktigt roliga sorter, på en pub som också var ett antikvariat. Särskilt spännande var Mikkeler beer geek breakfast. Ett nördöl måste man ju bara gilla! Och det var mycket godare än damp-ölet.

Jädrar vad de äter lax här!

...

Längtat efter min "svåra" djuping.

29 juni 2012, 16:37
Medlem
Mikkeller är nästan alltid spännande men tyvärr ofta inte i min smak.

Jag har vänt på halva vägen hem idag. Glömde nycklarna hos föräldrarna, fick hoppa av och på ett annat tåg tillbaka... det blev visst ingen hemresa :evil:

29 juni 2012, 22:41
Medlem
Jag har badat i böljan blå!
Det var inte så farligt kallt och vågorna var underbara.

Sedan har vi shoppat och haft oss, provat cyklar och tjutande skor.
:09:

29 juni 2012, 22:54
Medlem
Varit ut i skogen och sett på en film.

29 juni 2012, 23:11
Moderator
Blivit presenterad som "the upcoming star of Sweden" för en stackars blygsöt ung engelsman som i sin tur blev presenterad som "the upcoming star of England", och kommenderad (läs: tvingad) att konversera sagda engelsman. Vi stod och var tvångsmässigt "briljanta" i flera minuter. How awkward! Fast han tyckte som jag om det vi pratade om (vad det nu var), så uppenbart var han faktiskt briljant. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Haft ett underbart flera timmar långt samtal med en underbar äldre kvinnlig forskare som jag hade hur mycket som helst gemensamt med. Sedan visade det sig att hon var den "jobbiga" personen som mina (annars väldigt trevliga) kollegor har gnällt över i flera veckor. :shock: Hur kan de ta miste så?! Hon har ju asperger så det bara skriker om det, och av den känsliga alldeles för lyhörda sorten. Mina kollegor uppfattade henne som helt oförmögen att läsa signaler. :01: I själva verket är hon ju så känslig för vibbar av olika slag att hon är alldeles fruktansvärt överbelastad.

30 juni 2012, 02:52
Moderator
Dessutom har jag lyckats med konststycket att på en fruktansvärt stökig bar med högljudd technomusik (?) ge en äldre amerikansk manlig professor
- vägbeskrivning (till en mycket lugnare och trevligare pub med de ölsorter han gillade)
- råd om nätverkande
- råd om muntliga framställningar
och det var faktiskt tydligt att han uppskattade dem alla (!!!). Alltså, allt det där är precis de sakerna jag är sämst på av allt i hela världen, typ.

Vem fan är jag och vad har jag gjort med Incognita?!

Det måste vara all lax de proppar i en här. Jag är omega 3-dopad.

EDIT: Inte bara sämst på av allt, utan också sämst på av alla. Så något är lurt, helt klart.

30 juni 2012, 03:00
Moderator
Jublat över att jag skall få åka till Australien gratis nästa år, på konferens. Jag älskar mitt jobb!

Oh, och ätit en fantastiskt god créme caramel med hemlagad vaniljglass. Faktiskt nästan i paritet med desserter jag på sista tiden blivit bortskämd med privat.

Och här är det visst inne med band med sopraner och flöjtissor i, och ingen verkar tycka att det är mesigt eller pipigt. Och allihop har de helt fantastiskt klara röster, som porlande fjällbäckar.

Och jädrar vad jag har minglat!

Det kanske är kaffet? De gör så svagt kaffe här att det faktiskt är drickbart med en pytteskvätt i en kopp mjölk. Exakt rätt dos för mig.

30 juni 2012, 03:08
Moderator
Ungefär som en kopp decaf. Jädrar vad lagom pigg jag blir av det!

Fast jag börjar inse att jag förmodligen framstår alltmer som en ekorre på speed nu när jag skriver, så antagligen var det ändå för hög dos. :roll: Men den funkar för ändamålet.

30 juni 2012, 03:14
Moderator
Fast nu känner jag mig faktiskt trött. Bäst att passa på innan sömntåget lämnar perrongen. Natti!

30 juni 2012, 03:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.