Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Varit till apoteket och blivit uppretad, åkt hem packat ner all medicin, packat ner 5l yoghurt = en veckas mat till mig, packat torrfoder till hunden (och mig i värsta fall). Stängt av telefonen och gömt den, plockat fram annan telefon som ingen vet om och satt i anonymt simkort, pratat in nytt meddelande på telefonsvararen "låt mig vara, försvinn! "Packat mer medicin hehe och lite kläder och annat. Mobilt bredband dator med tillbehör.
Satt lapp på dörren "har rest till Darfur", kört långt ut i skogen, gömt bilen med granris gått i en bäck för att inte lämna spår mycket uppskattat av hunden. Plockat upp solceller, laddare och dator.
Gud vad lugnt och skönt det är här! tänker inte åka hem eftersom jag inte får vara ifred :-(.
Nu ska vindskydd upp och området säkras, sen finns inte världen mer, än genom datorn vad jag njuter!

20 juni 2012, 17:34
Moderator
Hm... Nödvändig respekt är nödvändig, så är det ju bara. Och upplevelsen verkar bara att lyckönska till, även om anledningen verkar tråkig. Hoppas du finner kraft i den. Hoppas bara också att inte i grund och botten snälla personer blir allvarligt oroliga.

20 juni 2012, 21:41
Medlem
Käkat och tränat.

21 juni 2012, 10:24
Medlem
God, ehhh, morgon Kaninmamma!

Har just plågsamt tagit mig igenom en text om dygdetik bara för att upptäcka att jag ska drabbas av en till. Det är lika omotiverade värden som i rättighets-/pliktetik men det görs inga försök till korrekt argumentation eller någorlunda precisa definitioner. Entydighet och konsekvens är uttryckligen icke-önskvärt. Hur kan det där sortera under analytisk filosofi egentligen? Mina fördomar om icke-konsekventialister som mindre begåvade blir då bara stärkta iaf. Nozick är fortfarande enda undantaget jag känner till, men han kan man avfärda med att rättigheter är ett mål som ligger utanför den fysiska verkligheten och bör förkastas av det skälet. Ej heller är det ett kvantitativt mål och man kan därför inte mäta om man lyckats uppnå det. Det är inte bara intuitivt vettigare att maximera en nyttofunktion, det är mer estetiskt tilltalande också.

21 juni 2012, 18:55
Medlem
Nu har jag varit vaken alldeles för länge och läst om finanskriser igen.

22 juni 2012, 02:24
Medlem
:01: jag somnade kl 2.30 i natt och vaknade nu kl 6 .
Jag ska höra om ingen kan slå mig i huvudet så jag kan somna om :01:

22 juni 2012, 06:01
Medlem
Var ute på kvällspromenad med hunden och vid en liten sjövik som vi passerade fick vi/jag betrakta ett Skäggdoppingpar som med sin ende unge hävdade sitt revir gentemot ett annat Skäggdoppingpar.

Det var ett vilt och ljudligt skådespel, så pass vilt att Sothönan som vanligtvis inte accepterar något uppträde vid sitt rede, nu förhöll sig helt passiv och såg mest brydd ut när kombattanterna likt en kinesisk balett med "krigarkonst" på sin repertoar nu cirklade runt som i ett skådespel uppfört som i en "midsommarnattsdröm".

Citera:

Lär er visan utantill,
Slå på varje ord en drill;
Hand i hand, med älvors ro
Vi välsigna deras bo.

— Titania, ur akt 5, scen 2

Bild

Snott ur Wikipedia :mrgreen: i ärlighetens namn, ty så beläst är jag icke att jag klarar av att recitera Shakespeare om jag nu till äventyrs lyckats påskina annat :oops: enär jag i stundens hetta och sommarkvällens svalka anfäktats så naturlyriskt av sommarnattens älvor ...

Bild

Bild

Snott ur goggles då min kamera var hemma :roll:

db

23 juni 2012, 00:38
Moderator
Tecknat, men jag blev inte nöjd. Min väninna låter sig inte riktigt fångas på bilden. Det är hon men ändå inte. Jag får göra ett nytt försök.

23 juni 2012, 13:38
Medlem
Handlat lite luktagott prylar från FragranceX blev, Gucci Guilty, Dolce & Gabbana, Boucheron, Sexy by Carolina Herrera.
Högfärdig mmmm :) , men jag gillar det! fast 1400 spänn.... :oops:
Ingenting till min lilla hustru då hon varit stygg igår, men tillstånd att handla hade jag redan
fått av henne, sa dock inte för hur mycket.Bild

23 juni 2012, 14:09
Medlem
Jag har haft en episk midsommar med trädklättrande kattungar, galet festande och seriöst dansande som följdes av en soluppgångspromenad genom en sovande stad. Vid Kungsholmen började regnet strila ned men på ett vänligt sätt genom den milda sommarluften. Allt var så smärtsamt vackert och otroligt grönt...men vad är det för ful bebyggelse vid Radisson Hotel alldeles innan bron till Stadshuset?

Sedan fick jag hicka som gick över först efter någon timme.

23 juni 2012, 23:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.