Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Nästa
Tråden för oss naturintresserade 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
^^Ett gemensamt barklager, om jag får be!

Jag har blivit sämre på att skilja på en och ett igen.
*****************************************
RIMFROST!
På varje kvist igen.

Så otroligt vackert.


2 december 2010, 12:59
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
VAR HAR ALLA SMÅFÅGLAR TAGIT VÄGEN?


13 december 2010, 19:44
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Fritösen.


13 december 2010, 21:00
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Fåglar passar bra att klä in i lera och sedan steka över eld. När fågeln är färdigstekt krossar man den stelnade leran och fjädrarna följer med. På så sätt slipper man det pilliga jobbet med att plocka fågeln innan.


14 december 2010, 00:02
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
;)
Resten av fåglarna då?

Har ni sett talgoxar eller andra småfåglar senaste tiden?
Här finns inte en enda sedan flera veckor. Talgbollarna hänger orörda och ekorren kalasar på jordnötterna.

Är de döda allihop?
:(

Finns det småfåglar där ni bor?


14 december 2010, 01:50
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
:shock: Måste jag ta reda på. Nu blir jag orolig. Har inte orkat gå upp på dagtid eller ut i skogen.


14 december 2010, 04:49
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Min granne som brukar ha gråsparvar ätandes ur händerna, beklagade sig idag att de verkar ha försvunnit.


14 december 2010, 14:10
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
:(

Har fortfarande inte sett en endaste liten fågel här.
Fågeldöden i skärgården runt Östersjön är ju välkänd vid det här laget men jag trodde inte att det hade med småfåglar att göra.
Eller är det den kalla och tidiga vintern som överraskat dem?


14 december 2010, 20:10
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Råkade skrämma upp en stor brunspräcklig fågel från marken bland blåbärsris och granskott när jag kom cyklande genom en skog mitt i stan igår. Kan väl bara ha varit en rovfågel. Naturligtvis såg jag den bara bakifrån. Är ugglor ute och jagar vid åtta-niotiden nära midsommar? Och finns det så stora? Den var rejält mycket större än till exempel en korp. Eller var det någon skogshöna som såg så kraftig ut och flög så snabbt och smidigt?


20 juni 2012, 16:30
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Zombie skrev:
Råkade skrämma upp en stor brunspräcklig fågel från marken bland blåbärsris och granskott när jag kom cyklande genom en skog mitt i stan igår. Kan väl bara ha varit en rovfågel. Naturligtvis såg jag den bara bakifrån. Är ugglor ute och jagar vid åtta-niotiden nära midsommar? Och finns det så stora? Den var rejält mycket större än till exempel en korp. Eller var det någon skogshöna som såg så kraftig ut och flög så snabbt och smidigt?

Fransade vingspetsar? Troligen Ormvråk, Spetsiga vingar och inte lika stor, Gissar på Duvhök.
Det finns en uggla som jagar dagtid, Hökugglan hemmahörande i Ryssland men invaderar vissa år Sverige av matanledning. Den ses ofta sittandes i ett träd och ser förbannad ut, det är den också och attackerar gärna.
Hmm... tom ugglorna från det landet.


20 juni 2012, 16:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 41  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron