Så generöst. Men eftersom jag inte vill ha något lik i sängen, tror jag att jag avstår från att tävla.
EDIT: Ah, men då kan jag ju inte tävla i alla fall. *puh*
19 juni 2012, 00:28
Zombie
Moderator
Re: Tävling: Hur stor gräsklippare har du?
Ja, där ser man vad somliga har för levnadsstandard. Jag har ett badkar. En kökssax. Grannen under mig har ungefär lika delar grönsakslilleputtstater och blomsterströdd gräsbönematta på sin uteplats. Gills det?
19 juni 2012, 00:40
Schueberird
Medlem
Ufo skrev:
Får man bonuspoäng ifall man bor i lägenhet utan att ha en gräsmatta att klippa?
Bonuspoäng kan ges om du startar gräsklipparen inne i lägenheten och spelar in ljudet när du drar omkring den i hela lägenheten.
19 juni 2012, 00:41
Schueberird
Medlem
Ja, pool får anses tillhöra grundstandarden. Den som inte har pool räknas inte som en riktig människa.
19 juni 2012, 00:42
Incognita
Moderator
Måste man vara riktig människa också? Det var värst vad det var kinkigt!
19 juni 2012, 00:46
Incognita
Moderator
Mina katter har en fontän. Kvalar de som riktiga människor?
19 juni 2012, 00:48
Incognita
Moderator
Fast vid närmare eftertanke suktar inte de heller efter Becketts lik... Dessutom saknar de gräsklippare (om det nu inte räknas när de betar av gräset - fast lite svårt att sänka ned käkarna i fontänen förstås... eller inte, för det är ju en fontän avsedd att dricka ur).
19 juni 2012, 00:51
Schueberird
Medlem
"Riktig" med betoning på första stavelsen.
19 juni 2012, 01:04
Savanten Svante
Medlem
Den här trådens officiella soundtrack:
19 juni 2012, 04:05
dygdig barbar
Medlem
Schueberird skrev:
Hur stor är din gräsklippare? Mät och rapportera!
Rekommenderad mätmetod: Sänk ner hela gräsklipparen i din pool och mät hur mycket vattenytan höjer sig (dh), beräkna därefter gräsklipparens volym via formeln V = dh*b*l, där b = poolens bredd och l = poolens längd.
Beräkna gärna även din gräsklippares poäng enligt formeln P = 1*bensintankens volym + 2*(hjulens diameter^3) + 3*(skärets diameter^3) för eventuell utslagsomgång.
Priser: 1:a pris: 10 piskrapp. 2:a pris: En man kommer gående över de smaragdgröna kullarna i Brösa. 3:e pris: Samuel Becketts lik i din säng när du minst anar det.
Lik som det är för de övriga pretendenter som saknar en egen pool så ser det ju även för mig mörkt ut pga just den här mätmetoden om nu inte "kön" får användas , som ju är utmärkt att även mäta djup med, bollarna kan vi ju lämna utanför tillsammans med kritan och krattan, inflikar dock att det går mycket bra att mäta vinklar med triangeln
Har en sekatör utan bensintank men tänker att det är tanken som räknas och att det snart är jul igen även ute på skäret ... där det går bra att lägga till med ett mudderverk för den som missade årets årensning hos "Hedebyborna" och då gärna vill som (?) "Att angöra en brygga"
Spoiler! :
Ser helst 3:e priset som i en liten ask dåra, vill ju inte väcka den "bäcken" som kanske sover, då jag har som min standardritual att påbörja varje nytt dygn med varken mer eller mindre än äggsagt 10 piskrapp på scrotum och det med mitt för egen hand så prygligt eget bundna gårdagaris för de såväl gamla men ändock oglömda och som för de ännumera och ännu men tillsvidare obegångna och tillika förvisso oförlåtna syndernas skull ...
Spoiler! :
Citera:
Schueberird skrev: 2:a pris: En man kommer gående över de smaragdgröna kullarna i Brösa.
Vet inte vad Brösa är, trodde i min enfald att det var något jag gör med mig själv (ibland bara, när jag känner mig liten, ensam och fördömd )
om man sår sin säd på gången så behöver det ju bara ansas lite granna bredvid på kanten av blomstersängen, lotten, tuvan, eller på den blöta strandängen, och då går det ju bra med en gammal trimsax också.
Annars, kunde jag önska att som man sår sin säd bredvid ... så får man skörda ... med en tröska som inte går av för hackor, rabatten får den som det anstår den med EU-bedrag efter behag. och äsch man får ta säden dit den kommer!