Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Vad dricker vi helst? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad dricker vi helst?
Solenoid skrev:
Folivora skrev:
Solenoid skrev:
Öl för att det är gott, speciellt en varm dag. Men också för att det är kul att vara full.

Att vara full skall ej underskattas :) Men jag kan inte dricka så mycket öl, får en så obehaglig mättnadskänsla då.

Jag saknar sådan om jag inte blir så mätt att det börjar komma upp av sig självt :lol: (alltså gäller mat och allt man kan stoppa i sig).

Jag menar alltså kommer upp av sig själv p.g.a. volymen, inte p.g.a. alkoholen i sig, det är en annan sak.

17 maj 2009, 16:26
Medlem
Ahha...ja då är det en annan femma ;)

17 maj 2009, 21:01
Medlem
Jag dricker inte alkohol, och mina åsiktier om denna drogs legala status är nog inte så opportuna i det alkisforum det här verkar vara. :roll:

19 maj 2009, 23:35
Medlem
Lnovgo skrev:
Jag dricker inte alkohol, och mina åsiktier om denna drogs legala status är nog inte så opportuna i det alkisforum det här verkar vara. :roll:

Alkisforum? Jag är i alla fall inte alkis.
Skriv gärna vad du tycker om alkohols legala status.

Jag anser att det är märkligt att alkohol är legalt, medan vissa andra droger är illegala. Det är på något sätt allmänt "känt" att "alla andra droger är farliga och lömska", men det skulle nog alkohol också vara om det var hysh-hysh och nästan ingen visste hur mycket man skulle dricka eller vilken alkholhalt det var i det man köpte.

För mig kan det gott vara så att man tillåter vissa andra droger, eller förbjuder alkohol också.

20 maj 2009, 07:17
Medlem
En öl till maten är gott.

Annars blir det mjölk. Vatten har jag börjat tvinga i mig, med betoning på tvinga. Är fruktansvärt svårt att få i sig. Kaffe/te dricker jag inte öht, inte heller starksprit eller vin.

20 maj 2009, 10:29
Medlem
Är det någon fler än jag som har problem med att dricka vatten? Jag sätter det lätt i halsen pga att det är smaklöst, det är svårt att avgöra var i svalget vätskan befinner sig.

Kolsyrat vatten går bra tack vare bubblorna. De gör att jag känner var vätskan är.

Favoritdryckerna är kokos och ananasjuice, chai te, och lightläsk. Trycker även i mig fun light, även fast det inte är speciellt gott, men just pga att jag har svårt för att svälja smaklös vätska.

21 maj 2009, 19:10
Medlem
Upptäckte idag att om jag åt lite chilinötter, så blev det lättare att få i mig vanligt vatten.

Så hädanefter när jag får den där vätskebristhuvudvärken så skall jag helt enkelt köpa chilinötter.

24 maj 2009, 03:38
Medlem
Litervis med Coca Cola om dan :)

13 juni 2009, 22:49
Avslutat konto
Jag dricker både vin och öl, fast bara alkoholfri. Händer mycket sällan, men det är festligt och lite extra.
Och så dricker jag kaffe med mjölk varje dag, giftfritt, nickotinfritt... :mrgreen: vad heter det?... koffeinfritt.
Och så har jag införskaffat en kolsyremaskin och dricker mest bara kolsyrat vatten, jättegott.

13 juni 2009, 23:01
Medlem
Mycket mjölk till vardags.

Annars gillar jag vodka, absint, Bloody Mary's, öl, singelmalt, tequila.
Ingen jävla cider. Inga groggar. Inget sötslisk.

3 augusti 2009, 15:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.