Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Har joggat 8 km när vädret tillät. Har blivt lite dåligt denna veckan med allt jävla regn. När jag kom hem kände jag för en till runda men regnet började igen. Kanske kan ta en imorgon eftermiddag.

CodeRedAlert skrev:
Är det mycket socker i mjöd?


Om man vill. Senaste tiden har jag gjort torrt mjöd, dvs lite socker. Men båda varianterna är gött. Alkoholen innehåller dock massor med energi i vilket fall, men inte mer än hos vin i allmänhet förstås.


26 april 2012, 23:34
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag hattat runt på cykel i 3 timmar och tagit kontroller. Kortare promenader har det blivit också. Känns bra.


17 juni 2012, 23:30
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
1 mil på crosstrainern (kör 1 mil om dagen, mån-fre).


18 juni 2012, 11:16
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
20 km crosstrainer, muskelkorsetträning och armhävningar just avklarade :D


18 juni 2012, 11:52
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Berätta mer om muskelkorsetträning.

Tog en löp/gångrunda på någon timme precis. Det är mitt femte på en och en halv vecka.
Utfall runt en park efter det.


19 juni 2012, 00:21
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Muskelkorsetträning innehåller för mig vad som ibland kallas för "crunches", raka och sneda (alltså ligger lite på sidan men lyfter rakt, eh, svårt att förklara). Dessutom gör jag raka lyft av överkroppen liggande på magen, för att träna ryggmuskulaturen. Sammanlagt antal av alla dess varianter ligger för närvarande på 160 (50 raka för magen, 30 sneda liggande på vänster sida, 30 sneda liggande på höger sida och 50 raka för ryggen).
Stretchar ryggen noga efteråt, har haft rätt mycket ryggproblem i form av muskelinflammationer och jag inbillar mig att detta räddar mig en hel del nu.


20 juni 2012, 12:40
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Hm... Undrar om det skulle vara möjligt att leda över några av ticsen till att träna rygmusklerna också... Jag har nämligen styrt över många av mina ticsimpulser till att spänna magmusklerna på olika sätt, vilket har givit mycket gott resultat. Därefter har jag tagit mig an knipmusklerna, så jag skall nog inte behöva bli inkontinent på gamla dagar. Finns det några små diskreta övningar man kan göra för att träna ryggen?


22 juni 2012, 07:28
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
wuwei skrev:
Muskelkorsetträning innehåller för mig vad som ibland kallas för "crunches", raka och sneda (alltså ligger lite på sidan men lyfter rakt, eh, svårt att förklara). Dessutom gör jag raka lyft av överkroppen liggande på magen, för att träna ryggmuskulaturen. Sammanlagt antal av alla dess varianter ligger för närvarande på 160 (50 raka för magen, 30 sneda liggande på vänster sida, 30 sneda liggande på höger sida och 50 raka för ryggen).
Stretchar ryggen noga efteråt, har haft rätt mycket ryggproblem i form av muskelinflammationer och jag inbillar mig att detta räddar mig en hel del nu.

Aha, det ante mig.
Hoppades på att du hade andra magiska övningar att tipsa om som inte innebar just crunches och annat av det mest horribla slaget. ;)
Magen är den vidrigaste kroppsdelen att träna, musklerna där gör så ont.

**************
Flera timmars dansande och långpromenader hit och dit har det blivit senaste dagarna.
Jag är i stort sett i form men nu gäller det att hålla formen också.
Kan det bli badväder snart, tack?!


23 juni 2012, 23:33
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag är igång med min träning riktigt ordentligt nu - knack knack ta i trä.

Ska komma i form till på fredag. :04:


31 juli 2012, 02:24
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Påminn mig om att ta fram gummibandet och köra hemmaövningar idag!

*okej*

Så trött...måste orka...annars hänger den tills på fredag. Och DET FÅR INTE HÄNDA.


31 juli 2012, 14:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron