Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Zyprexa® 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Zyprexa®
Och det här tror dom att jag tänker äta :01: ? Har aldrig sett en
värre lista på biverkningar!!
Hur i helvete kan man kalla:
- plötsligt, oförklarat dödsfall
- bröstförändringar hos män och kvinnor såsom onormal produktion av bröstmjölk eller onormal förstoring.
- förlängd och/eller smärtsam erektion.
för biverkningar? Dr. Mengele måsta ha uppfunnit denna djävulsbrygd, inte ett till
sådant piller i min mun.
Skulle vara snyggt om man fick stora bröst som läcker mjölk och dessutom en smärtsam hard on!
och som grande finale spasmer i ögonmusklerna(med rullande ögonrörelser), så dör man plötsligt, nej tack!

Fass bipacksedel
Mycket vanliga biverkningar (uppträder hos 1 användare av 10):
- viktökning
- sömnighet
- ökade nivåer av prolaktin i blodet.

Vanliga biverkningar (uppträder hos 1 till 10 användare av 100):
- förändringar i nivåer av blodkroppar och blodfetter
- ökade sockernivåer i blodet och urinen
- ökad aptit
- yrsel
- rastlöshet
- darrningar
- muskelstelhet eller spasmer (inklusive ögonrörelser)
- talsvårigheter
- ofrivilliga rörelsestörningar (särskilt i ansikte eller tunga)
- förstoppning
- muntorrhet
- utslag
- kraftlöshet
- extrem trötthet
- vätskeansamling som leder till svullnader i händer, vrister eller fötter
- i början av behandlingen kan vissa personer känna yrsel eller svimma (med långsam hjärtfrekvens) särskilt när de reser sig från liggande eller sittande ställning. Detta försvinner ofta av sig själv. Om så ej är fallet, kontakta din läkare.
- sexuella problem såsom minskad sexualdrift hos män och kvinnor eller erektionsproblem hos män.

Mindre vanliga biverkningar (uppträder hos 1 till 10 användare av 1000):
- långsamma hjärtslag
- solkänslighet
- urininkontinens
- håravfall
- utebliven eller förkortad menstruation
- bröstförändringar hos män och kvinnor såsom onormal produktion av bröstmjölk eller onormal förstoring.
- Blodproppar, särskilt i benen (symtomen är svullnad, smärta och rodnad på benen), kan transporteras till lungorna och orsaka bröstsmärta och andningssvårigheter. Om du upplever några av dessa symtom ska du omedelbart söka vård.

Andra biverkningar som kan uppträda (frekvensen kan inte bedömas utifrån tillgängliga data):
- allergisk reaktion, t ex svullnad i munnen och halsen, klåda, utslag
- diabetes eller försämring av diabetessjukdomen, ibland förenat med ketoacidos (ketoner i blodet och urinen) eller koma
- sänkning av den normala kroppstemperaturen
- kramper, i allmänhet vid känd benägenhet för kramper (epilepsi)
- en kombination av feber, snabbare andning, svettningar, muskelstelhet och dåsighet eller sömnighet
- spasmer i ögonmusklerna (med rullande ögonrörelser)
- onormal hjärtrytm
- plötsligt, oförklarat dödsfall
- inflammation i bukspottkörteln som medfört svår magvärk, feber och sjukdomskänsla
- leversjukdom som yttrar sig i gulfärgning av hud och ögonvitor
- muskelsjukdom som yttrar sig i oförklarad värk och smärta
- svårigheter att kasta vatten
- förlängd och/eller smärtsam erektion.

2 januari 2012, 18:50
Medlem
Inlägg Re: Zyprexa®
:(

Zyprexa är ingen rolig medicin om man har oturen att tillhöra dem som får biverkningar.

Egentligen är det en av medicinerna som borde tas bort från alla medicinlistor.

Det finns ett antal sådana där man vet att många får stora biverkningar och där speciellt viktuppgång är ett stort gissel. Och då pratar vi inte om en måttlig viktuppgång utan en rejäl och dessutom snabb.

Detta sagd med en bävan för att inget annat finns att tillgå...kan du få en annan likvärdig medicin så vore det bra, RJ.

2 januari 2012, 19:47
Moderator
Huvvaligen... Normalt brukar man ju få välja antingen sexuell dysfuntion eller viktökning, eller - om man har tur - lite av varje.

Jag äter en medicin (ritalin) som ger viktnedgång och som motverkar min andra medicins sexuella biverkningar, men risken för plötslig död finns då istället.

Alla tre?! :shock: :? :(

Hellre ta en rejäl diskussion om alternativ nu än att du får för dig att plötsligt sluta med medicinen när du känner dig bättre - för risken för det torde knappast bli mindre om biverkningarna är så omfattande.

2 januari 2012, 19:55
Medlem
Ron Jeremy skrev:
- utebliven eller förkortad menstruation

Det skulle väl snarast vara en fördel i ditt fall.

2 januari 2012, 20:52
Medlem
Jag har ställt diagnos och anser härmed att giftpillret inte behövs.
Ökar istället min gammla medicin som beviserligen fungerade, nu mumlades
det om att man kunde få fel på huden om man ökade för fort men det
fick jag ju inte sist, kör på det.

3 januari 2012, 11:04
Medlem
Nä nu får jag ta en sån här jävel, innan hjärnan kokar torr och
jag vibbrerar sönder. fungerar inte det här så får jag överväga
ett Hemingway piller, det botar

13 januari 2012, 22:33
Medlem
Det kan som alltid vara värt det om sannolikheten är nog liten. Det tråkiga är i vanlig ordning att man inte vet vad som kommer hända innan man provat.

13 januari 2012, 22:35
Medlem
Zyprexa är en förjävlig medicin. Aldrig mer. Jag blev trött som fan och gick upp i vikt. Inte mycket, men ändå. Jag orkar inte.

17 juni 2012, 13:45
Medlem
Zyprexa helvetet slipper jag det räcker med Lamotrigin...hehe.. 8-)

Om jag skulle åka på en drogkoll på jobbet skulle jag pissa positivt på Benso, amfetamin och opioider :lol:
Allt på recept visserligen. Skulle vara jävligt roligt att se minen på de där jävla antidrogkramarna :P .
Nåt jag gärna vill ha och ska försöka gnälla till mig är ren Codein, det verkar mums!Bild

19 juni 2012, 09:48
Medlem
Tog Zyprexa igår kväll(tror jag :? ) 15mg vilket är maxdos för mig, p.g.a. orsak. Resultat blev att jag somnade i
fotöljen, när jag vaknade så var jag helt borta i huvudet kändes som inlindad i bomull och kunde inte
fokusera blicken, rasade ihop på golvet där jag vaknade någon timme senare och kröp sakta upp i fotöljen och
somnade igen :shock: ! Konstig upplevelse som jag inte vill uppleva igen.
Någon som har liknande upplevelser av den medicinen :?: .

21 augusti 2012, 09:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.