Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Liebert kan inte vara riktigt klok... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Liebert kan inte vara riktigt klok...
Med stor sannolikhet är det det här inlägget som diskuteras:

Citera:
Med risk att någon av någon anledning kommer att börja yla osammanhängande om sina renrasiga släktingars etniska tillhörighet så vill jag ändå en sista gång försöka få forumledningen att förstå vidden av den diskussion som har förts här, djupet av mina bekymmer. Jag kommer nu att avsluta mitt medlemskap här och söka mig någon annan plats att hänga på. Men jag kan ju passa på att förvinna med en dramatisk gest, bli av med lite av den ilska och frustration som jag har samlat på mig under de senaste dagarna. Det kommer att bli långt. Riktigt långt. Här ska målas med ord! Den som orkar läsa får läsa, helt enkelt. Skyll er själva!

Vi tänker oss en fiktiv situation på ett fiktivt forum. En person som vi kan kalla Dloinkvad hamnar på ett trevligt och spännande diskussionforum där det finns massor av kloka och inkännande människor som ger honom massor av inspiration och stöd. Han har vädligt trevligt där, men efter ett tag upptäcker han löss i vecken till forumets stolta fana. En hatisk galning som glöder av rasitisk vrede. Vad Dloinkvad kan förstå är det inte första gången denna typ av debatter har förts och man anser tydligen att hans motståndare, vi kan kalla honom för Sturmbahnführer Gåsapågen, inte bryter mot några regler och att han därför gott kan stanna kvar och sprida sitt rasbiologiska, om än av långvarig och konsekvent inavel omtöcknade, budskap. Dloinkvad gör mistaget att försöka föra ett förnuftigt samtal med denne dyngstinkande digitale demon och börjar med tiden tycka att denne sprider mer än ointelligent gödsel över forumets intellektuella åkrar, han inser långsamt att snubben faktiskt är fascist och försöker försynt påpeka det. Men tydligen tillåter forumreglerna rasbiologisk propaganda så länge som den intre strider mot forumreglerna.

Men det finns en forumregel som säger:

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra

Är det inte möjligt att en person, undrar Dloinkvad, kanske just den son av de vida ariska skånska slätterna, som framför rasbiologiska argument, just sårar medlemmar på forumet? Kan det vara möjligt att just detta forum är en av de sämsta ställen man kan tänka sig som scen för just en etterstinkade pottpekoralistisk nazzegriseknoe? Är det rimligt att anta att inte bara de forummedlemmar som är av "raser" med helt "inkompatibla seder och bruk" kan såras, utan att själva förekomsten av rasbiologiska resonemang också utgör en skymf mot de personer som har olika former av ärftliga neuropsykiatriska funktionshinder?

Om denne nazistanstrukne av härsken ister stinkande somnambulente troglodyt konsekvent använder nedvärderande benämningar på romer och resande och inte ändrar sitt ordval ens efter att andra medlemmar gång efter gång har påpekat det som varje normalbegåvad svensktalande människa som inte har gåsträck till hjärna vet: man säger inte "tattare", det är en grov skymf mot ett helt folk och mot alla i det folket ingående individer, är det inte ett regelbrott? Och om det inte är det, vad är medvetet sårande? Att man jagar och penetrerar folk med högaffel?

(Någon kanske reagerar på att jag kan tyckas använda ganska kraftiga uttryck för att beskriva det förut nämda patetiska pompösa sydgötiska tarmluddet, men jag försäkrar att allt är i sin ordning, om den luderfödde oäktingen till satan mot förmodan skulle tycka att mitt ordval är kränkande så är det hans fel. Alla benämningar av denne är fullständigt oskyldiga, som "neger" ungefär.

Eller okej. Jag slutar larva mig och tar det enkelt:)

Jag har Aspergers syndrom. Det är ett neuropsykiatriskt tillstånd som gör att jag är extra känslig för vissa saker, gör att jag har stort behov av trygghet och tydlighet och att jag måste ta det väldigt lugnt med sociala kontakter. Jag är intelligent och medkännande, är socialt kompetent, men jag övermannas lätt av känslor, har märkliga luckor i min begåvning och kan ha väldigt svårt när en social situation blir för komplex eller kan upplevas som hotfull.

Syndromet är antagligen ärftligt. Det utlöses med största sannolikhet inte av trauman i barndomen eller andra upplevelser, men med rätt träning och behandling kan en aspergare lära sig att leva ett hyggligt liv. I synnerhet den som får möjligheten att utveckla sina starka sidor kan kompensera brister i annat.

Men en aspergare är alltid en aspergare. Och så länge som aspergare får chansen att fortplanta sig kommer det alltid att födas nya aspergare.

Det finns människor som tror att det finns mänskliga raser. Att vissa grupper av människor skiljer sig åt på ett grundläggande sätt när det gäller visa egenskaper. De tror och tycker att det är önskvärt, till och med nödvändigt att bibehålla dessa skillnader. Att inte vattna ur den rena rasen.

Detta brukar kallas rasbiologi vilket i sig är en form av rasism och är ett viktigt inslag i fascistiska ideologier. Nazismen är den mest kända av dem.

Fascister i bred bemärkelse sysslar ofta med tanken på rasens renhet. De vill inte ha degenererande inslag i rasen. De vill hindra blandäktenskap och de vill sortera ut individer av dålig kvalitet. En äkta rasist och fascist vill inte bara slänga ut människor av annan "ras". Denne vill också slänga ut människor av blandad härkomst och vill se till att "degenererade exemplar" hindras från att fortplanta sig.

Denna ideologi var väl spridd under början på nittonhundratalet, infekterade tänkandet långt utanför den egentliga fascistiska rörelsen. Här i Sverige genomfördes tvångssteriliseringar av förståndshandikappade man ville hindra människor skulle "genom arvsanlag på avkomlingar överföra sinnessjukdom eller sinnesslöhet".

(läs mer: http://www.vof.se/folkvett/19921rashygienen-i-sverige)

Visserligen var också de förment demokratiska länderna i norra Europa tämligen rasistiska under denna tid, men det var främst människor med utvecklingshinder och, jo då, neuropsykiatriska funktionshinder som tvångssteriliserades.

Den ideologi som låg bakom allt detta var väl spridd i Europa. Jag har Aspergers syndrom. Om jag hade levt i Sverige eller något annat land som tillämpade sådana lagar skulle jag också ha riskerat att interneras, steriliseras och i värsta fall mördas.

Med allt detta i medvetandet frågar jag mig själv. Vad är en bra miljö för mig? En där det finns andra aspergare? Ja. En där jag kan känna mig trygg? Ja. En där det är högt i tak för åsikter, idéer och infall. Ja, för fan. En där det finns folk som om och om igen tröskar argument som är identiska med de som användes för att begå övergrepp på våra olyckliga systrar och bröder för inte mer än hundra år sen. Nej. Nej. Nej.

Så om ingen hinner kasta ut mig för mina angrepp på den fiktive amöban med de syfilitiskt degenererade åsikterna så drar jag härifrån relativt snart, vill ha lite sista kontakt med några av de sympatiska människor jag har träffat på här.

Men adjö i övrigt. Hoppas det trynnästa urslemmet inte gör ert liv alltför omöjligt här på forumet. Jag har förstått att andra lämnat detta ställe av samma orsak tidigare utan några större följder. Och jag får lova att säga grattis till den lille nazisten som tydligen än en gång fått en skalp i sitt bälte.

Huka på, mina vänner. Det är bra träning om ni råkar bo i någon del av landet där SD lyckas allt för väl i kommande val.

(Det känns enormt skönt att ta i ordentligt och inte spara på krutet som jag brukar. Prova det någon gång. Rekommenderas!)

31 januari 2010, 17:52
Medlem
Då var inlägget ifråga publicerat även på detta forum. Nu ska det bli spännande att se om:

1. rdos begär att inlägget tas bort från detta forum.
2. Admin för detta forum verkställer en sådan begäran och censuererar bort inlägget
eller
3. rdos hotar med att polisanmäla även detta forum.

:twisted:

31 januari 2010, 17:56
Medlem
:lol:

31 januari 2010, 17:57
Medlem
Mats skrev:
Då var inlägget ifråga publicerat även på detta forum. Nu ska det bli spännande att se om:

2. Admin för detta forum verkställer en sådan begäran och censuererar bort inlägget
eller

Jag säger som björnen ballou - Du har en skön stajl, kisen! :)

31 januari 2010, 20:04
Avslutat konto
Mats är en patetisk toffelhjälte. En webbslyna. I klass med idioterna som utnyttjades av det där "aspergervänliga" företaget som visade sig vara en bluff. En nyttig idiot.

Allt jag ser i det där inlägget är en massa politiskt korrekt gnäll från en PK-manipulatör som vill likställa att ha asperger med att vara invandrare eller sitta i koncentrationsläger på 40-talet. Sörja. Killen borde slitas i stycken av Dobermannhundar inför ögonen på sin familj.

Det finns ingenting som säger att man som aspergare måste reagera mot främlingsfientlighet. Faktum är att de som sparkat på mig mest för att jag har AS har varit duktiga invandrare som vill ha syndabockar för att hjälpa sin egen integration på traven.

31 januari 2010, 20:09
Medlem
Inlägg Re: *** kan inte vara riktigt klok...
Utmärkt agerat Mats!
Ett mycket välförtjänt inlägg.
Tack.

31 januari 2010, 22:05
Medlem
Mats skrev:

eller

Tror inte det. Det har hamnat ur sitt sammanhang här.

Men jag kan ju begära att Mats blir raderad. :mrgreen:

31 januari 2010, 22:17
Medlem
Inlägg Re: *** kan inte vara riktigt klok...
tor skrev:
Utmärkt agerat Mats!
Ett mycket välförtjänt inlägg.
Tack.

Säger han som utbildar tanter på att AS är så förträffligt samtidigt som han håller psykiatrin om ryggen. Beklämmande.

31 januari 2010, 22:18
Medlem
Josef3 skrev:
Det finns ingenting som säger att man som aspergare måste reagera mot främlingsfientlighet. Faktum är att de som sparkat på mig mest för att jag har AS har varit duktiga invandrare som vill ha syndabockar för att hjälpa sin egen integration på traven.

De värsta exemplaren jag mött under de tio år jag varit engagerad är folk med AS. Flera av dessa har antingen gått FAs vägar eller stött psykiatrin. Det är dessa rötägg vi behöver rensa bort ifrån jordens yta mest.

31 januari 2010, 22:21
Medlem
Kanske dags att börja snickra på den stora gaskammaren. Vad göra av resterna? Tvål kanske!

Nej, men det är svårt detta med vem som ska föra Aspergarnas kamp. Intressena går isär. Jag vill tex inte bli klassad som en vän tågtidstabellsamlare. Jag behöver mediciner också, och då blir tågtidtabellsamlarstämpeln en styggelse, en stoppkloss.

Jag för en ganska ensam kamp för att förändra psykiatrins tillvägagångssätt gentemot Aspergerpatienter. Jag är nästan en rättshaverist där jag ibland kan vakna upp och undra: Gör jag det här för mig själv, eller för att peka på vikten av att förstå att det finns en mångfald inom Aspergerkollektivet?.

31 januari 2010, 22:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.