Ny tråd Svara på tråd  [ 159 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Nästa
Om att bygga en egen robot! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Om att bygga en egen robot!
:mrgreen: Jag tog fram några träborr också för den slutgiltiga poleringen.

Nu har jag moddat även kugghjul nummer 2, vilket var vad som maximalt behövdes, så nästa steg blir att bygga om befintlig mekanism, vilket kommer spara bitar och förbättra funktionen. Förhoppningsvis fungerar mina moddade kugghjul även när de kommit på plats (annars får jag fila lite till).

14 juni 2012, 20:41
Medlem
Andra kugghjulet var förresten lättare då jag hade strategin klar och dessutom visste att jag vågade banka ordentligt.

14 juni 2012, 20:42
Medlem
Skruvarna och borren sparas i en egen påse, så slipper jag leta fram dem igen om jag skulle behöva modda fler kugghjul:
Bild

14 juni 2012, 20:50
Medlem
Ombyggnationen är klar. :) Ingen mer filning behövdes: Allt fungerar perfekt - och dessutom är det hela mycket elegantare nu. Jag byggde även om några andra detaljer när jag ändå höll på.

15 juni 2012, 04:27
Medlem
Jag har en idé om hur jag ska konstruera svansen, men jag kan tyvärr inte bygga den i full skala än (eftersom behövliga bitar är slut (igen)), men jag borde kunna testa idén med de bitar jag har bara för att se om den fungerar som jag tänkt. Benen kan inte heller byggas klart eller testas fullt ut innan nästa leverans.

Medan jag väntar kan jag börja fundera på hur den framtida midjestyrningen ska konstrueras.

15 juni 2012, 14:25
Medlem
"Gratis"-bok (alla sidor finns inte med):
http://books.google.se/books?id=1LizU1nKZO0C&printsec=frontcover&hl=sv&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false

15 juni 2012, 16:51
Medlem
Byggfesten kan fortsätta. :)

Jag hade ställt in mig på att behöva vänta i flera veckor på aktuell leverans, men det tog bara 4 dagar.

16 juni 2012, 12:21
Medlem
Nu är benen och fötterna på plats och styrprogrammet står som nästa punkt på dagordningen, men först ska jag ta en tupplur.

16 juni 2012, 15:06
Moderator
Skönt att det var lego och inte något annat sprängstoff i paketet! :D

16 juni 2012, 15:08
Medlem
Jo, det omvända hade nog blivit lite jobbigt. :04:

16 juni 2012, 15:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 159 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.