Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Vad dricker vi helst? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vad dricker vi helst?
Är det bira som gäller på forumet? Är det bara jag som föredrar vin? Gillar både rött och vitt, så länge det vita är torrt dvs. inte sött. Kan dock tänka mig en kall öl en varm sommardag, men då inte riktigt lika stark som det Qwerty gillar :)

För övrigt går det åt en hel del kaffe för att hålla sig någorlunda vaken om man har en utmattningsdepression ;)

11 maj 2009, 23:30
Medlem
Inlägg Re: Vad dricker vi helst?
Här är det kaffe som gäller... och vanligt kranvatten!
Dricker öl nästan enbart i sällskap... vilket gjort att jag fortfarande har lite julöl kvar i kylen :P

Vin funkar oxo fint, i rätt sällskap. En god wiskey är inte heller fel. Nubbe till sillen är ett måste :D

11 maj 2009, 23:45
Medlem
Juice för min del.

11 maj 2009, 23:49
Medlem
Kaffe på morgonen.

Kranvatten när jag är törstig.

Gärna rödvin till mat.

Juice är gott oxå! Jag dricker nog det mesta!

12 maj 2009, 08:22
Medlem
Kaffe vid uppvaknandet är ett måste...

Har under alltför lång tid utvecklat ett maniskt förhållande till Pepsi som måltids- och festdryck, särskilt till helgerna. Börjar försöka vänja mig vid att hellre dricka vanligt vatten till maten.

Sedan gillar jag både öl och vin, både rött och vitt. Lärt mig tycka om whisky och cognac på äldre dagar...

Dessutom kan faktiskt te vara gott hur mycket kaffemänniska jag än är. Till en frukost med ägg- och kaviarmackor är te så mycket godare än kaffe, t ex...

Mjölk och socker ska det definitivt vara i teet, och jag har varit präglad på det i kaffe också... men kaffe kan jag dricka både med "bara" socker i, och svart också.

15 maj 2009, 15:50
Medlem
Juice, vatten & öl.

17 maj 2009, 10:01
Medlem
Välling och kaffe på morgonen.

Vatten vid törst eller till mat.

Mjölk för att det är så gott.

Öl för att det är gott, speciellt en varm dag. Men också för att det är kul att vara full.

17 maj 2009, 10:55
Medlem
Solenoid skrev:
Öl för att det är gott, speciellt en varm dag. Men också för att det är kul att vara full.

Att vara full skall ej underskattas :) Men jag kan inte dricka så mycket öl, får en så obehaglig mättnadskänsla då.

17 maj 2009, 11:03
Medlem
Folivora skrev:
Solenoid skrev:

Att vara full skall ej underskattas :) Men jag kan inte dricka så mycket öl, får en så obehaglig mättnadskänsla då.

Jag saknar sådan om jag inte blir så mätt att det börjar komma upp av sig självt :lol: (alltså gäller mat och allt man kan stoppa i sig).

17 maj 2009, 11:07
Medlem
Kaffe ett par gånger om dagen. Vatten med maten. Te på kvällen och om jag är sugen under dagen.
Dricker inte alkohol.

17 maj 2009, 16:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.