Ny tråd Svara på tråd  [ 159 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Nästa
Om att bygga en egen robot! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Om att bygga en egen robot!
Huvudet är på plats och just nu håller jag på och designar svansen: Tanken är att den ska svänga i takt med benen, men problemet är att kraften inte får föras över från ben till ben via svansen, det vill säga svansens egna rörelser ska inte vidarebefordras tillbaka till benmotorerna.

TIlls vidare blir det en robot som inte kan svänga, men som istället kan röra på käkarna. Att få den att kunna svänga (samtidigt som den rör benen korsvis/växelvis) får bli ett senare projekt.

12 juni 2012, 22:26
Moderator
Det låter som många steg att tänka i...

12 juni 2012, 22:30
Medlem
Jag råkade bygga en tunga till min robot:
Bild
Bild

Bitarna räcker inte till en svans för tillfället, så den får vänta.

13 juni 2012, 05:22
Moderator
Läskigt - den har blodröda huggtänder!

13 juni 2012, 16:54
Medlem
Jag skulle säga att de snarare är brandgula - fast du kanske menar att det finns folk med brandgult blod!? :P

13 juni 2012, 18:31
Moderator
Det ligger nog i betraktarens fantasi. :04:

13 juni 2012, 18:47
Medlem
:P

Vilken färg på blodet har alligatorers byten?

13 juni 2012, 19:21
Moderator
Hm, det kanske kan variera något? Misstänker dock att just brandgult inte ligger allra högst upp på listan. Men det kanske händer att de glufsar i sig äggen efter en och annan rival? *pinsamt okunnig på området och orkar inte ta reda på mer just nu*

13 juni 2012, 19:34
Medlem
Inte jag heller. Däremot vill jag studera alligatorer som svänger - för att se om min tes om detta stämmer.

13 juni 2012, 21:47
Medlem
Just nu funderar jag annars på bästa sättet att borra upp ett kugghjul i plast utan att förstöra andra delar (till exempel kuggarna).

13 juni 2012, 21:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 159 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.