Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
BARF 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg BARF
BARF=biologiskt anpassad rå föda.

Mina katter ska få äta BARF har jag bestämt.
Började med rå kalkon igår och de slukade flera portioner av det under dagen. Vanlig köpekattmat skrapade de med tassen åt, det duger knappt längre och detta efter endast en halv dag med BARF.
Idag fick de en portion kalkon igen och en rå äggula som också var jättegod.

Nästa steg blir att introducera kycklingvingar vilket innebär ben, seg hud och lite kött - toppen för tänderna! Får se om det blir samma succé igen.

Har ni testat att BARFa era djur (hundar kan också BARFas exempelvis)?
Det finns massvis med info om man orkar googla, har inte satt in mig i allt än men det verkar inte så jättekomplicerat direkt.
Äntligen slipper man ge onaturligt torrfoder och äckliga konserver!

6 juni 2012, 13:27
Moderator
Inlägg Re: BARF
Ambitiöst!

Jag har givit lite råa gobitar (och även torkat kött) som godis bara, och rå äggula ibland. Det är allt. Är inte tillräckligt påläst.

6 juni 2012, 13:30
Medlem
Låter som en bra grej, men en bildsökning på google ger skojiga resutat!

Bild

6 juni 2012, 13:30
Medlem
Frysta möss blir ett stort steg...
:?

6 juni 2012, 13:36
Medlem
Aha: Jag undrade just vad BARF stod för.

6 juni 2012, 13:37
Medlem
BARF och TNR är vad som har hänt sedan jag hade hand om katter sist.
Två riktigt bra saker.
Jag ska försöka ägna mig åt båda.

Crazycatlady over and out.

6 juni 2012, 13:43
Medlem
BARF låter ju som en vettig grej.

6 juni 2012, 14:00
Medlem
Bild

Original BARF!

6 juni 2012, 18:22
Medlem
Jag ger färskfoder för hund till katterna. Det är typ minkmat fast anpassat för hund, utan spannmål. De gillar att det är vom i.

Till hunden kokar jag en gröt av ris, korngryn, hirs med mera samt morötter som tillbehör eftersom hans mage behöver spannmål.

Men just i dagsläget får de torrfoder och burkmat allihop eftersom jag bor hos min pappa och hunden verkar typ må bättre av willys torrfoder än av den välgenomtänkta köttiga maten han alltid fått.
Troligen pga hans korta tarmsystem (fyrkantig kropp)

6 juni 2012, 21:20
Medlem
Mina erfarenheter av färskt kyckling och kalkonkött ät totaldiss av både hund och katt. Fisk däremot brukar slinka ner. Hunden åt ett kilo griskött en gång, det ska man ju helst inte ge rått men svägerskan gav honom...

Verkar som mina vill ha den där jäkla vommen för att det ska duga. Men katterna går ute och får väl i sig ett och annat möss då och då.

6 juni 2012, 21:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 14 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.