Som jag uppfattar det så blir jag upprörd för helt fel saker, och flyger inte i taket och blir hysterisk som jag borde när det gäller annat, eller nåt.
Min ojämnhet gör att jag ibland reagerar starkt och ibland reagerar jag mindre starkt på samma saker, vilket tydligen är "fel": man ska alltid reagera på samma sätt.
Eftersom jag skriver poesi och målar så "ska" jag vara djup, men även där har jag flera gånger misslyckats och gjort "fel", har väl haft fel typ av grubblerier, kanske för egocentrerat grubbel när det "borde" ha varit mer av weltschmerz. Inte lätt att vara neurotisk så det duger
Till råga på allt är jag praktiskt lagd och borrar hål, skruvar, bygger väggar, tapetserar etc helt på egen hand om det skulle behövas. (Något mitt ex faktiskt uppskattade. Jag har alltså varit gift och det förhållandet varade i 19 år, så helt omöjlig är jag inte).
Troligen gör mina neurotiska drag att jag lägger alldeles för mycket vikt vid alla de motstridiga besked jag har mött. Det brukar inte bli något i förhållandeväg nu längre. Jag har fullt upp med barnen, katterna, föreningslivet och mina intressen.