Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Fortsatt min helt anspråkslösa (efter ork :( ) vandring genom Mozarts pianokonserter. Se om åtminstone den NPF:aren och ärkekufen, när han var som mest personlig, kan ge mig något för mina erfarenheter också. Och, om inte annat, i brist på ork att åtminstone försöka göra egen musik :( :( . Den fjollighet så många spelar honom med har lyckligtvis aldrig besvärat mig när jag spelar själv (det man upplever som faktiskt ytligare kan man ju lägga åt sidan så får man se...) men att uthärda det översinnliga ljuset... och smärta skildrad med så lätt hand... (Begrep han själv vad han skrev? Mycket lär tyda på att det gick upp för honom väldigt långsamt...)

2 juni 2012, 17:33
Moderator
Zombie skrev:
Fortsatt min helt anspråkslösa (efter ork :( ) vandring genom Mozarts pianokonserter. Se om åtminstone den NPF:aren och ärkekufen, när han var som mest personlig, kan ge mig något för mina erfarenheter också. Och, om inte annat, i brist på ork att åtminstone försöka göra egen musik :( :( . Den fjollighet så många spelar honom med har lyckligtvis aldrig besvärat mig när jag spelar själv (det man upplever som faktiskt ytligare kan man ju lägga åt sidan så får man se...) men att uthärda det översinnliga ljuset... och smärta skildrad med så lätt hand... (Begrep han själv vad han skrev? Mycket lär tyda på att det gick upp för honom väldigt långsamt...)

Oj! :o Kan man höra allt det där i Mozart?! Och känna det så starkt?

2 juni 2012, 17:56
Moderator
Jag i alla fall (och några till tror jag)... – Hur så?

2 juni 2012, 18:09
Moderator
Jag har liksom... missat det. Helt.

2 juni 2012, 18:39
Medlem
misslyckats med att vakna. Det är vad jag har gjort.

2 juni 2012, 18:56
Medlem
Å andra sidan har du lyckats skriva i sömnen; det är skickligt.

2 juni 2012, 19:01
Moderator
Incognita skrev:
Jag har liksom... missat det. Helt.

Då har du upptäckter som väntar. Om du vill, har tid och han alls passar dig förstås; det har jag ju ingen aning om.

2 juni 2012, 19:54
Medlem
Ätit en kaka, tuggat i mig 2 läkerolbitar och druckigt ett glas mineralvatten. Startat datorn och blivit fastlimmad på stolen vid skärmen.

3 juni 2012, 13:33
Medlem
Promenerat långt och svurit över danska polisen.

3 juni 2012, 13:52
Medlem
Jag kollar på simson :D

3 juni 2012, 15:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.