Hej, jag heter Svante Klintberg och tänkte diskutera lite urbana myter som vandrar på nätet
Vi börjar med den här:
| | |
| Citera: Tjejen: Sakta ner, jag är rädd. Killen: Nej, det här är kul. Tjejen: Det är inte alls kul, sakta ner. Killen: Säg att du älskar mig då. Tjejen: Jag älskar dig, sakta ner nu. ... ... ... Killen: Ge mig en kram. Tjejen kramar honom. Killen: Ta av min hjälm och sätt på dig den.
I tidningen nästa dag: ... En motorcyckel har krockat in i en byggnad, två satt på motorckyeln, men bara en överlevde.
Sanningen: Killen hade insett att hans bromsar inte fungerade, men han ville inte tala om det för tjejen. Istället fick han henne att säga jag älskar dig, känna hennes kram för en sista gång, och han fick henne att ta på sig hans hjälm och så att hon skulle klara sig även om han skulle dö.
lägg in denna på din status, om du skulle göra allt för den du älskar. ♥
| |
| | |
Klassisk avslutning, uppmaningen att man ska dela statusen så att andra kan se den också.
1. Om det håller på att gå åt helvete när man kör motorcykel har man inte en lång diskussion först, det säger PANG och så gick det åt helvete.
2. Båda HAR hjälm om de inte är helt körda.
3. En motorcykel har TVÅ helt oberoende bromssystem, det ska mycket till om båda dör precis samtidigt.... men OM de gör de så...
4. ...så kan man motorbromsa väldigt effektivt med en motorcykel, och även med en moped. Man frikopplar, lägger i en lägre växel och släpper kopplingen så bromsar bakhjulet.
Men den är en söt historia, klart avsedd att spridas av flickorna som sitter bakpå som inte har en aning om hur man kör! (vad är det för könsstereotypi för övrigt? Blir historien sämre av om tjejen kör och killen sitter bak? Ja, det blir den nog..)
Bonustolkning - Lägg in denna på din status, om du skulle göra allt för den du älskar. ♥" Göra allt? Som att fixa den hjälm som lagen kräver och som räddar livet på den du älskar om du kraschar?
Upptäckte ett "t" för mycket i rubriken. Tog bort så den blir sökbar. /mod. Z