Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Intimacy self-assessment 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Intimacy self-assessment
false på alla

1 juni 2012, 11:35
Medlem
Fem sant för min del.

Måste man tycka att det är okej att berätta ALLT? :shock: Vad jag gjorde i t ex mitt sexliv med mitt ex är ju knappast något jag vill berätta om i detalj för en eventuell ny partner. Jag vill inte höra sånt heller om en eventuell ny partners tidigare sexliv. Några gränser får det faktiskt lov att finnas.

1 juni 2012, 11:47
Moderator
Exakt allt är knappast intressant heller. Men ju mer man känner att man absolut inte vill eller kan berätta, ens om den andra verkligen skulle vilja veta en sådan sak, desto större anledning att kryssa för "sant" tror jag.

1 juni 2012, 11:58
Medlem
Mats skrev:
Det här testet får mig att upprepa mitt mantra: "Jag är en dålig människa. Jag är inte värd kärlek."

Då tycker du alltså att vi andra som fått höga "poäng" inte heller är värda kärlek!? :P

1 juni 2012, 15:02
Moderator
Mats skrev:
Det här testet får mig att upprepa mitt mantra: "Jag är en dålig människa. Jag är inte värd kärlek."

Konstigt hur en massa bra människor kan ha missförstått det då. ;)

Men jo, jag känner igen både mantra och reaktion...

1 juni 2012, 15:07
Medlem
Schueberird skrev:
Mats skrev:

Då tycker du alltså att vi andra som fått höga "poäng" inte heller är värda kärlek!? :P

Det är konstigt men jag tycker självklart att ni är värda kärlek. Mitt mantra gäller bara mig. Eftersom det är en massa fel på mig som jag inte kan göra något åt (bland annat på grund av bristande ork) och dessa fel försvårar en kärleksrelation drar jag slutsatsen att jag inte duger åt någon.

1 juni 2012, 16:25
Medlem
När jag var ung så var jag en solklar 15.
Idag....vet inte, skevt test.

1 juni 2012, 16:46
Moderator
Skevt hur då?

1 juni 2012, 18:25
Medlem
Zombie:
Jag såg din kommentar men visste inte vad jag skulle svara på den.
Tack, tror jag att jag borde "säga"... :oops:

1 juni 2012, 19:53
Moderator
Mats skrev:
Schueberird skrev:
Mats skrev:

Det är konstigt men jag tycker självklart att ni är värda kärlek. Mitt mantra gäller bara mig. Eftersom det är en massa fel på mig som jag inte kan göra något åt (bland annat på grund av bristande ork) och dessa fel försvårar en kärleksrelation drar jag slutsatsen att jag inte duger åt någon.

Men vi har ju också en massa fel som försvårar en kärleksrelation! Jag tycker att boken ger en massa verkligt konstruktiva tips. Dessutom ger den bra ego-boost eftersom författaren hela tiden talar om vilka fantastiska kvaliteter som de här dragen är förknippade med. Om man är en HSP alltså. Det vet jag ju inte om du är. Det finns tester för sådant också.

1 juni 2012, 20:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.