Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 34  Nästa
Trubbel på sektforumet 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Schueberird skrev:
Ett annat problem är att det inte finns några vittnen på det som Yetin utsatts för - eller finns det det? Det är ju dock så psykopater jobbar.

Rent allmänt, för mer har jag fortfarande inte grund för:

Klart man kan tappa besinningen om man blir tillräckligt provocerad. Lika klart att man kan känna sig djupt förorättad om det finns vittnen till ens reaktion men inte till provokationen. Men, man har fortfarande ansvar för det man gjorde. Hårt, och i ett sådant fall orättvist – men inte orättvist på så vis att man själv fick ta konsekvenserna av det man gjorde, utan bara på så vis att provokatören slapp undan. Kan också ses som en chans att bli klokare, som inte provokatören fick.


23 maj 2012, 14:55
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Schueberird skrev:
Ett annat problem är att det inte finns några vittnen på det som Yetin utsatts för - eller finns det det? Det är ju dock så psykopater jobbar.



Det finns en person med stor insyn som tycker den gjort fel men inte behagar berätta sanningen eftersom han inte vill förstöra sin relation till den. Vederbörande har också berättat att den gjort liknande illdåd systematiskt och länge.


23 maj 2012, 15:17
Moderator
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Yetin skrev:
Jag blev sen dömd för hot ytterligare en gång för mitt sanningssägande på nätet, men den domen preciserar inte i vad hotet bestod så jag vet fortfarande inte det.

Låter konstigt. Alternativt typiskt sådant man kan råka ut för som aspie (?). Har du gjort vad du har kunnat för att få någon att förklara så att du förstår?


23 maj 2012, 17:12
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Zombie skrev:
Yetin skrev:
Jag blev sen dömd för hot ytterligare en gång för mitt sanningssägande på nätet, men den domen preciserar inte i vad hotet bestod så jag vet fortfarande inte det.

Låter konstigt. Alternativt typiskt sådant man kan råka ut för som aspie (?). Har du gjort vad du har kunnat för att få någon att förklara så att du förstår?


Nej, jag har inte gjort något alls. Det skulle knappast innebära någon praktiskt skillnad ändå.


23 maj 2012, 17:16
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Som jag förstått det så skrivs inte hela domstolens resonemang ner i domen. Det är mer slutsatserna. Vet inte om det detaljerade resonemanget finns dokumenterat, kanske.


23 maj 2012, 17:22
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Titti rycker ut får att tillkännage forumets stöd för ondskans handlingar. Vilken häxa.


23 maj 2012, 23:11
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Aspergerforum är ju för fan klubben för inbördesbeundran. Den som inte följer dom normer på det forumet blir både hånad och utfryst. det har man fått känna på. :03:


30 maj 2012, 13:15
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
kullan skrev:
Aspergerforum är ju för fan klubben för inbördesbeundran. Den som inte följer dom normer på det forumet blir både hånad och utfryst. det har man fått känna på. :03:


Ja, vi får hoppas fler tar det röda pillret och kommer hit till bitterhetens högborg istället ;)


30 maj 2012, 18:07
F.d. exec
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Yetin skrev:
kullan skrev:
Aspergerforum är ju för fan klubben för inbördesbeundran. Den som inte följer dom normer på det forumet blir både hånad och utfryst. det har man fått känna på. :03:


Ja, vi får hoppas fler tar det röda pillret och kommer hit till bitterhetens högborg istället ;)

+1


30 maj 2012, 21:26
Medlem
Inlägg Re: Trubbel på sektforumet
Mycket uppståndelse kring det här ämnet. http://aspergerforum.se/sexsnack-i-chatten-t28054.html

http://aspergerforum.se/post1018145.html#p1018145
"Norrlänska falangen" borde rimligtvis vara de i styrelsen som bor en bit upp i landet. Exakt vilka de personerna är har jag inte koll på. Tittat lite i Organiserade Aspergares forum men har inte funnit några releventa trådar som kan ha koppling till det här. Möjligtvis har det diskuterats längre bak i OA tråden på Aspergerforum. Personen som skrivit inlägget stöter sig lätt med andra som inte är av samma åsikt som han själv i vissa intressefrågor.

Också rdos hamnar i blåsväder emellanåt http://aspergerforum.se/post1014155.html#p1014155


14 juli 2013, 18:33
Ny tråd Svara på tråd  [ 331 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 34  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron