Ny tråd Svara på tråd  [ 108 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Nästa
Har det blivit dags för det stora forumbråket? 

Ja. 56%  56%  [ 5 ]
Nej. 44%  44%  [ 4 ]
Antal röster : 9

Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Har det blivit dags för det stora forumbråket?
*fniss*

29 maj 2012, 11:20
Medlem
Zombie skrev:
[...] att gruppsex var precis vad man kunde vänta sig av depraverat vänsterfolk.

Nice try! ;-)

Tja, av "depraverat vänsterfolk" kan man väl förvänta sig lite vad som helst utom ansvarstagande och lojalitet med landet. Gruppsex är knappast unikt dock; oblyga hedonister finns nog på hela den politiska skalan :ugeek:

30 maj 2012, 10:12
Moderator
Varför inte ansvarstagande??? Min uppfattning är snarare den motsatta. På vänstra kanten är man villig att ta ansvar för sitt agerande i världen mer fullt ut, inte bara när det gynnar en själv.

30 maj 2012, 10:19
Medlem
Varför då gnälla när folk får ta ansvar för sig själva och sitt eget?

30 maj 2012, 10:21
Moderator
Gnälla och gnälla... Vem är det som gnäller (lite självinsikt kanske kunde vara på plats...)? Men med högerpolitik är det många som slipper undan ansvar, och då inte bara för "sitt eget" utan för alla dem som de lever gott på bekostnad av. Det anser jag är ett betydligt större ansvarssmitande än om någon som är sjuk får stöd från samhället.

30 maj 2012, 10:30
Medlem
Varför ska det bråkas för? :? Jävligt onödigt.

30 maj 2012, 12:17
Moderator
Sant. Fast ibland kan man nog behöva markera sina gränser extra tydligt, när man känner att de inte respekteras på det sätt som man behöver.

30 maj 2012, 12:30
Medlem
Jo det är förvisso oxå sant. Har väl en del ilksa inom mig men den borde riktas mot den som det handlar om. Ingen här än så länge. Så jag försöker väl va snäll. Men börjar nån jävlas så då får dom se andra bullar. :05: :lol:

30 maj 2012, 12:33
Medlem
Mmmm... bullar! *dreglar* Nu blev jag sugen på att baka lite: Det får i så fall bli till helgen.

30 maj 2012, 14:16
Moderator
Incognita skrev:
Gnälla och gnälla... Vem är det som gnäller (lite självinsikt kanske kunde vara på plats...)? Men med högerpolitik är det många som slipper undan ansvar, och då inte bara för "sitt eget" utan för alla dem som de lever gott på bekostnad av. Det anser jag är ett betydligt större ansvarssmitande än om någon som är sjuk får stöd från samhället.

Det tycker jag var en rejäl bit av pudelns kärna i ett nötskal.

Bland andra bitar, nötskal eller ej, har vi en med "utgifter för inkomsternas förvärvande", det vill säga om man får litet hjälp på traven av det allmänna när man är i trångmål kanske man i medeltal sedan kan producera mer åt det allmänna än vad man fick. Vilket är lömskt, eftersom bara en del av sådan vinst går att direkt räkna om i pengar (men inte till exempel hemmaarbete, samhällsnyttig hobby, gott inflytande på andra...) och annan är övervärderad i förhållande till samhällsnyttan (diverse manschettjobb, aktiespel). Bara för att ge en liten vink om hur komplicerat det kan vara det där med "ansvar".

30 maj 2012, 19:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 108 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.