Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Avreagera... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Avreagera...
Vill mest skriva av mig lite...

Har precis diskat, två gånger! Varför två gånger? Jo för första gången fick jag "hjälp" av en boendestödjare som lämnade matrester och slarvade så det inte var klokt :(
Hur svårt ska det vara att diska för hand? Eller låta mig göra det själv, som egentligen är meningen vad jag förstått tidigare...
Blir så trött på inkompetent personal! De kan nämligen inte mycket om asperger heller... Men orkar inte klaga...

16 maj 2009, 13:12
Medlem
Inlägg Re: Avreagera...
Hm. Jag vet ju inte hur detta funkar, jag har aldrig haft en boendestödjare. Men det låter ju inte klokt att du inte får diska dina egna grejer, trots att du vill och det är meningen. Finns det nån möjlighet att du kan skriva ner något om dina åsikter, och ge det till den som är personalansvarig för boendestödjaren?

Minns hur äckligt det kändes att komma hem till en äldre släkting, som betalade dyrt för hemtjänst. Personalen kunde inte ens diska några glas och koppar, utan sköljde bara av grejerna och satte dem i diskhyllan.

16 maj 2009, 22:00
Medlem
Folivora skrev:
Finns det nån möjlighet att du kan skriva ner något om dina åsikter, och ge det till den som är personalansvarig för boendestödjaren?

Jo måste göra någonting... men är rädd för långa utredningar och krångel, orkar inte med sådant (just nu iaf). Tidiagre när jag klagat (på andra saker) så har det mest lett till massa snack men i slutändan händer inte så mycket tyvärr.

16 maj 2009, 22:15
Medlem
Det jag gör med mina boendestödjare är bland annat att ha möte med Soc ungefär varannan månad så att det inte ska kunna skena iväg. Förrförra mötet "sparkade" jag en av personalen. Det är alltså den handläggaren jag använder som stöd, vilket fungerar bättre än kontakten med arbetsledaren.

17 maj 2009, 09:36
Medlem
Okej, det kan väl på sitt sätt ses som dålig forumsed att bumpa gamla trådar, men vafan...

Ibland vill jag bara SLÄPPA allt. Lämna allt till nån tjänsteman. "Hörrö - jag orkar inte med den här skiten, alla är idioter, sköt mina papper åt mig."

Jag är så satans trött på motstridiga besked från myndigheter (speciellt från FK då), men det är sånt här som får mig att avhålla mig från att lämpa av allt ansvar på nån idiot.

Ibland vill jag det. Man får ytterligare ett idiotiskt besked. Som förra julen, då fick jag besked från FK, sista arbetsdagen före jul fick jag den i brevlådan. GOD JUL lixom....

Bild

Jag föredrar min egen dysfunktion före andras. Den är mindre frustrerande.

1 januari 2010, 23:02
Medlem
Boendestödjare har jag aldrig förstått vitsen med. Hade den åtgärden ett tag när jag var nere i en djup depression, men det kommer inte att hända igen.
Outbildade, halvkorkade svenssons. Som ska få brukaren att städa som det heter. Själva drar de några loja drag med trasan och går vidare till nästa "brukare".

Att betala en städerska är ett bättre alternativ än att ha med såna personalkategorier att göra.
Till råga på allt blir man behandlad på nedlåtande vis. Det sitter antagligen i yrkesrollen: brukare = handikappad idiot. De säger det naturligtvis inte rakt ut, men det är de vibbarna de sänder ut, de pratar överdrivet långsamt, tydligt och konkret.

1 januari 2010, 23:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.