Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Att bo på ett industriområde? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Att bo på ett industriområde?
Får man det?

Jag har hittat bästaste stället någonsin. Nära till vattnet och långt till närmsta granne,(Om man inte räknar färjeterminal, båtvarv, oljecisterner och lastkaj plus lite andra småföretag).
Det är tom bevakat av Securitas :D

Vilka problem kan jag räkna med? Och hur kringgår jag dem? Kan jag spela på AS-kortet?

23 maj 2012, 19:59
Medlem
Inlägg Re: Att bo på ett industriområde?
Det är förstås förbjudet enligt detaljplanen. När fastighetsägare som hyrt ut industrilokaler som lägenheter blivit påkomna har det lett till vräkning av hyresgästerna, vet jag. Men om man som privatperson bor så är risken för upptäckt minimal, jag har en bekant som bodde så rätt länge. Beror lite på hur huset ifråga ser ut och hur griniga grannarna är förmodar jag.

23 maj 2012, 20:07
Medlem
Yetin skrev:
Det är förstås förbjudet enligt detaljplanen. När fastighetsägare som hyrt ut industrilokaler som lägenheter blivit påkomna har det lett till vräkning av hyresgästerna, vet jag.
Vräkning är ju dumt, då jag isåfall också kommer dumpa den lägenhet jag har nu.
Jag får ta o ringa kommunen imorgon o höra mig för om det finns möjligheter att "fixa" iallafall.

23 maj 2012, 20:20
Medlem
Ufo skrev:
Yetin skrev:
Det är förstås förbjudet enligt detaljplanen. När fastighetsägare som hyrt ut industrilokaler som lägenheter blivit påkomna har det lett till vräkning av hyresgästerna, vet jag.
Vräkning är ju dumt, då jag isåfall också kommer dumpa den lägenhet jag har nu.
Jag får ta o ringa kommunen imorgon o höra mig för om det finns möjligheter att "fixa" iallafall.

Om det måste vara helt och hållet lagligt så begränsas möjligheterna men det finns förstås industrifastigheter där det är tillåtet att bo. De brukar dock inte ligga i industriområden.

23 maj 2012, 20:32
Moderator
Yetin skrev:
Om det måste vara helt och hållet lagligt så begränsas möjligheterna men det finns förstås industrifastigheter där det är tillåtet att bo. De brukar dock inte ligga i industriområden.

Såvida det inte gäller en vaktmästarbostad eller liknande, i en äldre industrifastighet som har sådan. Har jag för mig i alla fall, men ta mig inte på orden. Fast det verkar det inte vara?

23 maj 2012, 20:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.