Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Maskulint/feminint 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Maskulint/feminint
Jag menar såklart "ju värre det blir" i den senare meningen. :oops:

24 januari 2010, 05:46
Medlem
Timeless skrev:
Skillnaden är tillräcklig. Ju fler kärringar det blir jmf. med snubbar, desto fler bögar växer upp.
Diagrammet nedan visar att det ju större skillnaden blir, desto svårare blir det att könsbestämma dem. Fiskar i det här fallet.

Bild

Det där har inget med homosexualitet att göra ju. Möjligen kan man koppla det till transsexualitet, enligt devisen rätt-ska-vara-rätt.

24 januari 2010, 12:52
Medlem
Flia skrev:
Timeless skrev:
Det där har inget med homosexualitet att göra ju. Möjligen kan man koppla det till transsexualitet, enligt devisen rätt-ska-vara-rätt.

Jasså, hur vet du det?
Att forskarna inte har kunnat könsbestämma fisken kan bero på en mängd orsaker. Trans/bi/gay/pedofili är attribut påhittade av människan för människor.

Här är tabellen för androgener:
Bild

Ett annat mer vetenskapligt sätt att könsbestämma människor är att mäta avståndet från urinöppning och analöppning.

24 januari 2010, 14:49
Medlem
Timeless skrev:
Flia skrev:
Timeless skrev:

Jasså, hur vet du det?
Att forskarna inte har kunnat könsbestämma fisken kan bero på en mängd orsaker. Trans/bi/gay/pedofili är attribut påhittade av människan för människor.

Här är tabellen för androgener:
Bild

Ett annat mer vetenskapligt sätt att könsbestämma människor är att mäta avståndet från urinöppning och analöppning.

Bögar och Flator har inte per definition annorlunda hormoner. De kan vara fullständigt normala kvinnor och män.
Annorlunda könstillhörighet däremot är biologiskt och beror på hormoner och fysiska egenskaper - kallas också transsexualitet.

Transvestiter är något helt annat, det är per definition bara människor som klär ut sig.

24 januari 2010, 15:22
Medlem
Timeless skrev:

Har du några bra tabeller som visar skillnaden på nämda avstånd hos honor och hanar på människor?

24 januari 2010, 15:25
Medlem
Flia skrev:
Timeless skrev:
Skillnaden är tillräcklig. Ju fler kärringar det blir jmf. med snubbar, desto fler bögar växer upp.
Diagrammet nedan visar att det ju större skillnaden blir, desto svårare blir det att könsbestämma dem. Fiskar i det här fallet.

Bild

Och vissa former av intersexualism.

För övrigt kallas det transsexualism.

24 januari 2010, 16:56
Medlem
Flia skrev:
Bögar och Flator har inte per definition annorlunda hormoner. De kan vara fullständigt normala kvinnor och män.
Annorlunda könstillhörighet däremot är biologiskt och beror på hormoner och fysiska egenskaper - kallas också transsexualitet.

Transvestiter är något helt annat, det är per definition bara människor som klär ut sig.

Alltså tabellerna visar på en axel, nämnd hormon som fisken (för artens kritiska tid då könstillhörigheten är som mest påverkbar). Hos människor är den period under graviditeten.

Det du skriver om att man kan vara fulltständigt normal och gay, kan jag hålla med om.
Är helt naturligt, uppenbarligen, att inte vara normal. ;) Finns så mycket skit bland folk, så jag tycker inte att sexualiteten ska vara det som man räknar onaturligt/naturligt. På ett negativst sätt definitivt inte. Naturligt = normal. Det är när kemikalier från människors påhitt kommer in i bilden det inte är naturligt, som jag ser det.

Ufo skrev:
Har du några bra tabeller som visar skillnaden på nämda avstånd hos honor och hanar på människor?
Nej, jag har tänkt söka på det ett par gånger men aldrig blivit gjort. Misstänkte när jag skrev det att ju kortare avståndet är = desto mer man är man. Men så kom jag på nu att det var tvärtom, så det handlade nog inte om avståndet till urinröret.

24 januari 2010, 17:25
Medlem
Tabellerna är från svensktvatten.se Verkar vara därifrån som b.la regeringen får information ifrån.

24 januari 2010, 17:52
Medlem
Normal som gay? Ja, normal som i whatever. Men ingen kan ju påstå att en riktigt homosexuell kan dölja det. Man ser ju tydligt på en person om den är gay. Utseende, rörelser, sätt att vara. Samantha Fox lurade många. Själv säger hon att hon inte vet vad hon är. Jag skulle vilja drista mig till att säga att hon aldrig trånat efter kuk faktiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=K-j5GOsRtlk

24 januari 2010, 20:58
Medlem
sugmundfreud skrev:
Normal som gay? Ja, normal som i whatever. Men ingen kan ju påstå att en riktigt homosexuell kan dölja det. Man ser ju tydligt på en person om den är gay. Utseende, rörelser, sätt att vara. Samantha Fox lurade många. Själv säger hon att hon inte vet vad hon är. Jag skulle vilja drista mig till att säga att hon aldrig trånat efter kuk faktiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=K-j5GOsRtlk

Vilka homosexuella har du sett då? Kanske dem som rör sig i utelivet i storstan, som klär upp/ut sig för klubblivet.
Själv känner jag homosexuella i småstan som ser ut som alla andra. När dom åker till klubblivet i storstan syns det på kläder och smink, men inte till vardags.

25 januari 2010, 00:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.