Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Om att bygga en egen robot!
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Om att bygga en egen robot!
*impad*
|
23 maj 2012, 01:47 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Nu har jag läst manualen och språket visade sig faktiskt vara mer avancerat än jag trodde från början, så till exempel det som jag trodde inte gick ska nog gå att fixa om man vill det.
|
23 maj 2012, 05:15 |
|
|
Zombie
Moderator
|
|
23 maj 2012, 13:47 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Nja: Jag har bara följt byggbeskrivningen än så länge - fast jag kom i och för sig igång litegrann igår med egna byggen och styrprogram, så det artar sig väl, men... impad skulle jag inte bli än - om jag vore en betraktare - fast det är ju kul ändå att ni är entusiastiska.
|
23 maj 2012, 14:38 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Usch, jag blir frestad att plocka fram min mindstormslåda, höll senast på med det när jag var "barn" typ. Det går att flasha RCXen med annan mjukvara så man slipper använda det där medföljande programspråket för att styra den. fanns nåt projekt som hette LEGOs eller nåt sånt.
|
23 maj 2012, 18:57 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
I början av tråden har jag länkat till alternativa programmeringsmiljöer etc...
Du har i och för sig den gamla versionen, vad det tycks(?), så det kanske inte är applicerbart!?
|
23 maj 2012, 22:50 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Jag har nog den allra första versionen. Fast jag läste inte tråden ordentligt, om jag mot förmodan har tid att ägna mig åt det där ska jag se om dina länkar kan vara aktuella...
|
23 maj 2012, 23:18 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Före: Grundversionen enligt byggbeskrivningen.Efter: Min pimpade version enligt eget huvud.Styrprogrammet kommer också pimpas, men det är inte riktigt klart än. Nu får ni gärna vara imponerade jag är lite nöjd själv faktiskt.
|
23 maj 2012, 23:28 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det var riktigt kul att bygga faktiskt: Jag insåg att jag saknat det. Nackdelen med lego är förstås att böjmånerna är ganska stora, men med lite stag på rätt ställen kan man få det ganska stabilt. Fördelen med lego är att det är (relativt) enkelt att sätta ihop och ta isär delarna om det blir fel eller om man vill ändra på någon detalj eller testa en idé.
|
23 maj 2012, 23:34 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
FET moj!
|
24 maj 2012, 01:49 |
|