Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Maskulint/feminint 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Maskulint/feminint
"Hellre en knytnäve i ansiktet än en kniv i ryggen." Något jag konstant hävdar.
Det första är manligt, det andra typiskt kvinnligt. Och folk undrar varför jag föredrar manliga vänner... :roll:

7 januari 2010, 20:44
Medlem
Det förklarar också mina svårigheter att ha fördragsamhet med mjäkpellar, medelklassgossar och feministmjukisar.

7 januari 2010, 21:01
Avslutat konto
Kniv i ryggen är ett psykopatdrag, inte ett kvinnligt drag.

7 januari 2010, 22:50
Medlem
Josef3 skrev:

Nu var det inte bokstavligt menat.

7 januari 2010, 22:53
Avslutat konto
tahlia skrev:
Josef3 skrev:

Nu var det inte bokstavligt menat.

Det var inte mitt svar heller.

Manipulativt beteende är inte kvinnligt, det är psykopatiskt.

De värsta psykopaterna jag träffat har varit män. Har träffat en del jobbiga och störda, känslomässigt påfrestande borderlinekvinnor, men jag tror faktiskt aldrig att jag haft med en kvinnlig psykopat att göra.

2 av 3 psykopater jag träffat på har varit män med asperger. Rätt intressant. Kan nämna två på rak arm. Teknokraten som trollar vartenda forum jag är medlem på är en. En mycket udda, medelålders kille från England som spelade i en framstående world of warcraftguild jag var med i är den andra.

Det äckel man känner inför en psykopat kan jämföras med det man kan känna inför en borderlinetjej. I båda fallen vill man slå ihjäl eller strypa dem.

8 januari 2010, 00:49
Medlem
Inte kvinnligt att manipulera? Vilken värld lever du i? Generellt sett så manipulerar fruntimmer mest hela tiden, speciellt sina respektive.
Ännu en anledning till att jag har en aning svårt för de av mitt eget kön.

8 januari 2010, 02:33
Avslutat konto
Kvinnor spelar mycket på känslor vilket kan användas som manipulation, men riktiga psykopater ljuger väldigt mycket också.

8 januari 2010, 09:45
Medlem
Jag har haft att göra med kvinnliga psykopater. Direkt och indirekt. Jag var och är fortfarande i rätt stor mån naiv, osjälvständig i främmande miljöer (pga att jag saknar orienteringsförmåga) och lättlurad. Välvillig och vill hjälpa människor i nöd. Långsam när det gäller att upptäcka att jag blir lurad. Då drar man på sig sådana.

En var min kompis till och från under mellanstadiet och delar av högstadiet. En annan träffade jag ganska nyligen och hon blev en kort bekantskap. En tredje fanns på min mamma jobb. Gemensamt för dem alla tre är marionettspelandet. Och att deras liv rasar samman då och då. Och pengalånande och att de stjäl andras vänner och män. Lögner är deras livselixir för att upprätthålla marionettsamlingen.

Börjar en marionettdocka klippa av trådar, så kan hela alltihopa rasa. Jag är en sådan marionettdocka nu :twisted: . Jag må vara långsam gällande att upptäcka läget. Men jag är inte osjälvständig längre, jag dwellar ju i min lägenhet numera, och på internet. Där är jag trygg. Där behöver jag INGEN. Alla kan avvaras. Jag kan avsäga mig vänskapen med ALLA. Däri har man en enorm styrka.

De är ganska illa omtyckta av många, samtidigt som folk ändå känner att de måste vara snälla mot dem av olika anledningar. Folk kan ju inte förkasta folk, de vill vara vänner. För jag talar ju om kvinnliga psykopater i miljöer där de rör sig bland andra kvinnor och konflikträdda mjäk till män som säger whatever you say, oh apokalyptiska vulva.

Jag var ihop med en manlig psykopat under slutet på 90-talet. Vilka människor han utnyttjade förutom mig? Kvinnor och mjäkiga män! Försökte han utnyttja män med pondus fick han ju stryk. Och blev hotad till livet.

8 januari 2010, 14:11
Medlem
Skillnaderna är I huvudsak grundläggande psykologiska läggningar. Människor idag är rädda för att erkänna dem för att de fortfarande bara ser manifestationerna av dessa, de yttre attributen. De ser bara kultur och könsroller istället för förutsättningarna som kan böjas till ett mycket större spektrum av personligheter och färdigheter.

Jag tycker synd om likhetsfeminister. De har verkligen en tråkig syn på människan. Könsskillnaderna ger människan större intellektuell rikhet. Enda sättet att komma runt det är att överdriva neuropasticitet.

Sanive skrev:
Kvinnors berättelser löser konflikter med förhandling. Mäns berättelser löser konflikter med kraft.

De flesta av mina mardrömmar har gått ut på att jag försöker förhandla med fienden, även om det varit en rabiat varg. Antingen det eller en stävan att hitta allierade. Jag är säker på att jag skulle göra samma sak även i en irl situation.

22 januari 2010, 23:40
Medlem
Skillnaden är tillräcklig. Ju fler kärringar det blir jmf. med snubbar, desto fler bögar växer upp.
Diagrammet nedan visar att det ju större skillnaden blir, desto svårare blir det att könsbestämma dem. Fiskar i det här fallet.

Bild

24 januari 2010, 05:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 43 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.