Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Sanningen om Kungsbacka, staden som inte finns. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Sanningen om Kungsbacka, staden som inte finns.

Jag känner för att starta en konspiration jag också! Nån med bra ideer?

22 januari 2010, 19:49
Medlem
Inlägg Re: Sanningen om Kungsbacka, staden som inte finns.
rdos är ledaren för Illuminati, men det visste ni nog redan.

22 januari 2010, 22:12
Medlem
Krigarn skrev:
rdos är ledaren för Illuminati, men det visste ni nog redan.

Deras skånska autistiska gren!

22 januari 2010, 22:23
Medlem
aftonbladet har en artikel om konspirationer idag..

En är roligare än de andra! :)

Bild

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6472657.ab

23 januari 2010, 11:20
Medlem
Savanten Svante skrev:
Att aktivt försöka hitta på en konspiration som egenvärde känns lite wannabe.

23 januari 2010, 20:32
Medlem
Ufo skrev:
Savanten Svante skrev:
Att aktivt försöka hitta på en konspiration som egenvärde känns lite wannabe.

Näe. Som ett begynnande specialintresse, att skapa mockumentärer som den ovan, tex!

23 januari 2010, 20:36
Medlem
Schysst film!

Själv är jag både född och uppvuxen i Kungsbacka! Frågan blir då: finns jag eller har mitt liv bara varit en illusion?

Om man ska starta en konspirationsteori så är mitt förslag att försöka utarbeta en som tilltalar konspirationsteoretiker i största allmänhet. Detta kräver dock lite mer arbete och finess.

Bruce Bower, Science News skrev:

"A related, unpublished survey of more than 1,000 British adults found that 9/11 conspiracy believers not only often subscribed to a variety of well-known conspiracy theories, but also frequently agreed with an invented conspiracy."

"The study, still unpublished, shows that conspiracy believers displayed a greater propensity than nonbelievers to jump to conclusions based on limited evidence."

http://sciencenews.org/view/generic/id/ ... _believers

Steven Novella, New England Skeptical Society skrev:

"So-called deniers, such as those who deny that the Jewish holocaust of World War II ever occurred, believe themselves to be skeptics. On the other hand, true believers, such as UFO enthusiasts, will often portray those skeptical of their beliefs as being closed-minded deniers."

"With a fuzzy border between skepticism and denial, how do we tell the difference? Adding to the difficulty, individuals or groups may combine legitimate skeptical arguments with denial strategies."

"Identifying underlying motivation is important to understanding the phenomenon of denial and the psychology of deniers."

"With sufficient complexity, almost any desired conclusion can be supported if only a selective subset of the data is considered."

"The most sophisticated of my opponents utilized many of the arguments and tactics of skeptics, including accusations of logical fallacies, having belief which exceeds the evidence, and being a motivated true-believer. At times I even found myself using arguments that were strangely reminiscent of true believers I have debated on other topics."

http://www.theness.com/skepticism-and-denial/

24 januari 2010, 12:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.