Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Varför får domstolarna besluta om vårdbehovet? 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Varför får domstolarna besluta om vårdbehovet?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forts ... 133957.svd

Jag är så trött på Sverige. Ett gäng kacklande jantefittor utgör grunden för svenska domstolar, och dessa tillåts leka läkare och värdera behovet av vård.

Varför döma folk till "vård" när det egentligen bara handlar om fängelse på obestämd tid?

Vad jag längtar till den dag då neofascister i uniform arkebuserar domstolsfolk på plats, rensar ut skiten och instiftar sann rättvisa.

22 januari 2010, 19:56
Medlem
Inlägg Re: Varför får domstolarna besluta om vårdbehovet?
Är det inte enklare med en lista på de du INTE vill döda på nåt kreativt vis?

22 januari 2010, 20:18
Medlem
Det glädjer mig att barnflickan hålls inlåst. Hon måste vara djupt störd, jag har svårt att tro att hon hålls inlåst på lösa grunder. Hon påminner om min psykopatiska fd bekant, knölpungen. När sådana människor rockat loss har vilddjuret släppts lös inom dem. Hon kommer att kunna döda igen, det är jag övertygad om. Hon är ingen sorgfågel, hon är ond.

22 januari 2010, 21:18
Avslutat konto
Det borde hursomhelst inte vara domstolens uppgift att avgöra om hon ska hållas inlåst. I ett samhälle med rättssäkerhet bör domstolen ha rätt att köra över läkaren om denne rekommenderar fortsatt inlåsning. Däremot borde inte domstolen ha rätt att själv besluta om fortsatt inlåsning. Anser läkaren att någon är frisk ska ingen domstol avgöra saken. Domstolen ska endast finnas där som ett sätt för folk som blir inlåsta och felbehandlade att få frigivning mot läkares vilja. Inte tvärtom.

23 januari 2010, 01:28
Medlem
Personligen tycker jag att om läkaren säger frisk och domstolen säger sjuk så borde läkarna ha större kompetens i sjukdomsfrågan.
Dilemmat borde gå att lösa med ett vanligt fängelse.

23 januari 2010, 20:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.