Re: Vilka medicinerar? Med vad - och mot vad?
Så jävla dålig stil. Man försökte medicinera bort min trötthet med Cipramil. Mina sömnproblem med Zyprexa. Min vrede har man förgäves försökt få bort med stämningsstabiliserare. All sådan där medicin går rätt igenom mig och pissas ur utan att passera hjärnan. Eller så får jag restless legs och andra otrevliga bieffekter.
Men jag vill inte ha bort några av mina personlighetsdrag. Jag har all rätt att vara arg. När jag söker hjälp vill jag lindra sömnproblem och ångest. Men plötsligt kan jag finna mig själv sittandes i en diskussion om hur vi ska göra för att andra inklusive vårdpersonal ska stå ut med mig. Vilka personlighetsdrag vi bör kväsa (underförstått). Det är lurigt, för jag uppfattar först i efterhand vad man sagt till mig, och då står det solklart - min personlighet får inte finnas.
Otroligt - eftersom jag är i stort sett helt ensam i världen med undantag för en stackars partner samt mina föräldrar. Så vad ska jag med fejkad trevlighet till? De tror att man vill bli en Stepford Wife. De tror det automatiskt, att man vill medicinera sig till anpassning. Det ska man vilja! Befängt!, säger jag.
Samma för mig. Jag fick tjata om bensodiazepiner från 1998 till 2003 innan jag fick Sobril utskrivet. Ytterligare några år dröjde innan jag lyckades få prova starkare preparat. Preparat som jag provat redan ´96 tex Rohypnol som kostade 20 kr styck om man säger så.
Och nu har jag hamnat hos en läkare som lider av bensodiazepinskräck. Så han har dragit in mina Flunitrazepam till natten. Så jag är på god väg att bli psykotisk nu. Och jag har inga rättigheter - doktorn bestämmer. Helt otroligt.